• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

رشد ۲۵۴ درصدی سود خالص در سیمان بهبهان / رکورد تولید در سیمان بهبهان شکست

  • کد خبر : 6168
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
رشد ۲۵۴ درصدی سود خالص در سیمان بهبهان / رکورد تولید در سیمان بهبهان شکست
شرکت سیمان بهبهان از شرکت های زیرمجموعه شستا در شاخص سود خالص در دو سال اخیر 254 درصد رشد داشت و در ادامه کسب افتخارات پیاپی در مسیر توسعه و پیشرفت، این شرکت توانست رکوردی جدید در میزان تولید به ثبت برساند و در سال 99 رکورد تولید را از سال 1357 تاکنون بشکند.

جعفر مطیعی، مدیرعامل شرکت سیمان بهبهان با تاکید بر حمایت های شستا و سیتا از شرکت های تابعه از جمله سیمان بهبهان گفت: با حمایت های هلدینگ فارس و خوزستان، سیمان تامین و در نهایت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در دو سال اخیر توانسته ایم بخش قابل توجهی از مشکلات نهادیه شده شرکت سیمان بهبهان را حل کنیم.

وی افزود: کارخانه های سیمانی در این دوره توانستند رکوردهای ماندگاری بر جاگذارند. برخی از دستاوردهای دو سال اخیر سیمان بهبهان شامل افزایش ۷ درصدی تولید نسبت به متوسط سه سال گذشته، افزایش ۳۸۰ درصدی وجه نقد حاصل از فعالیتهای عملیاتی شرکت و افزایش حاشیه سود ناخالص از ۴۶ درصد به ۴۸ درصد و حاشیه سود عملیاتی از ۲۸ درصد به ۳۷ درصد و حاشیه سود خالص از ۴۱ درصد به ۴۵ درصد می شود.

مدیر عامل سیمان بهبهان با اشاره به توجه شرکت سیمان بهبهان به مقوله محیط زیست اظهار داشت: راه اندازی پروژه بگ هوس و اخذ تندیس طلایی محیط زیست از جمله اقدامات این شرکت در بخش محیط زیست است.

 

مطیعی افزود: کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۹۹ ، کسب عنوان کارآفرین سلامت محور استان ، شفافیت در فرآیندهای مالی ، بازرگانی و فروش شرکت ، شناسایی و ورود به بازارهای جدید صادراتی، وصول مطالبات معوق، توجه به نیروی انسانی از طریق اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کلیه پرسنل شرکت و گسترش بیمه تکمیلی، اصلاح فرآیندهای واحد حقوقی از جمله اقدامات شرکت سیمان در دوسال اخیر است که با حمایت های شستا و سیتا صورت گرفته است.

مطیعی با اشاره به این که بهبود بازده دارایی ها از ۳۷ درصد به ۵۲ درصد و بازده حقوق صاحبان سهام از ۶۰ درصد به ۸۱ درصد رسیده است، افزود: در دوره ساله اخیر همچنین افزایش ۲۰ درصدی کل فروش مقداری و ۸۱ درصدی فروش مقداری صادراتی در سال ۹۹، کاهش ۱۸ درصدی مانده مطالبات جاری شرکت نسبت به ابتدای دوره و کاهش دوره وصول مطالبات از ۱۰۳ روز به ۴۹ روز در سال ۹۹ و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال ۹۹ محقق شده است.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=6168