• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

هلدینگ سیمانی شستا به دنبال تولید انرژی های تجدید پذیر

  • کد خبر : 5973
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
هلدینگ سیمانی  شستا به دنبال تولید انرژی های تجدید پذیر
درشرایطی که اقتصاد ایران سال های سختی را سپری می کند، هلدینگ سیمانی شستا با استفاده از سیاست گذاری های بالادستی علاوه بر حفظ شرایط پیشین به رشد و توسعه مناسبی دست یافت و اکنون به دنبال بهبود زیرساخت های تولید با هدف دستیابی به توسعه پایدار کارخانه های خود است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، قطع گاز در زمستان سال گذشته و قطع برق در تابستان سال جاری شرایط تولید سیمان را تا حد قابل توجهی به مشکل دار کرد و برخی از کارخانه های سیمان امروزه به دلیل نبود انرژی، تولید را متوقف کرده اند. با این حال به دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر انرژی های تجدید پذیر در افق ۱۴۰۴، شستا با هدف رفع مشکلات موجود برای تولید برق برنامه ریزی های کلانی دارد.

با توجه به این که عمده کارخانه های سیمانی کشور در مناطق کویری و به اصطلاح پرآفتاب واقع شده و دارای زمین های وسیعی هستند، یکی از سیاست های کنونی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی این است که بتواند با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و با استفاده از زمین های وسیع کارخانجات سیمان برای تولید انرژی های تجدیدپذیر اقدام کند.

علاوه بر این مزیت دیگر کارخانجات سیمان برای تولید برق، استفاده از تکنولوژی نیروگاه های بازیافت انرژی حرارتی (WHR) است. کارخانه های سیمانی شستا اکنون در حال برنامه ریزی برای تولید برق از حرارت کوره ها و انرژی خورشیدی هستند

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=5973