• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7

افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم در ۳ سال گذشته/ نفت بالای ۷۷ دلار

  • کد خبر : 5771
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم در ۳ سال گذشته/ نفت بالای ۷۷ دلار
پس از پایان مذاکرات اوپک پلاس بدون نتیجه و انتظار برای کمبود عرضه در بازار، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت به طوریکه قیمت نفت برنت و WTI به بالاترین رقم از سال 2018 رسید.

 پس از پایان مذاکرات اوپک پلاس بدون نتیجه و انتظار برای کمبود عرضه در بازار، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت به طوریکه قیمت نفت برنت و WTI به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۸ رسید.

قیمت نفت برنت پس از افزایش ۱٫۳ درصدی در روز دوشنبه، امروز با ۴۴ سنت افزایش به ۷۷٫۶۰ دلار رسید. این رقم بالاترین قیمت از ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ به شمار می رود که به ۷۷٫۶۱ دلار رسیده بود.

نفت خام آمریکا (WTI) با ۱ دلار و ۷۱ سنت افزایش ۷۶٫۸۷ دلار در هر بشکه فروخته شد که بالاترین رقم از ۳ اکتبر ۲۰۱۸  به شمار می رود.

 

وزرای عضو اوپک پلاس از مذاکرات پس از اختلاف ایجاد شده توسط امارات برای دریافت سهمیه بیشتر تولید، صرف نظر کردند و هیچ تاریخ جدیدی برای نشست بعدی تعیین نکردند. این بدان معنی است که هیچ توافقی برای افزایش تولید صورت نگرفته است.

پس از این اقدام اوپک پلاس، قیمت نفت در جهان به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۸ رسید.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «احتمال اینکه اوپک پلاس میزان تولید خود را در ماه اگوست افزایش ندهد، قیمت نفت را بالا برد اما سرمایه گذاران منتظرند ببیند که اوپک پلاس از ماه آینده چه اقدامی انجام می دهد.»

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق دیروز گفت کشورش به توافق کنونی پایبند است و نمی خواهد شاهد افزایش قیمت نفت بالاتر از سطح کنونی باشد تا ثبات باقی بماند.

وی ابراز امیدواری کرد طی ۱۰ روز آینده، تاریخی برای نشست بعدی مشخص شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=5771