• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

باد شدید و غبارآلود شدن هوا در برخی مناطق کشور/افزایش تدریجی گرما در شهرها تا روزهای آینده

  • کد خبر : 5301
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
باد شدید و غبارآلود شدن هوا در برخی مناطق کشور/افزایش تدریجی گرما در شهرها تا روزهای آینده
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۳ روز آینده در مناطقی از خوزستان، ایلام و بوشهر و در ۵ روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور و شمال سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت و غبارآلود شدن هوا پیش بینی می‌شود.

محمد اصغری  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ۵ روز آینده کماکان جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی در اغلب نقاط کشور حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور افزایش دما با روند کُند تدریجی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: امروز ۱۹ خرداد در برخی مناطق مازندران و گیلان بارش پراکنده داریم، همچنین و رگبار پراکنده و گاهی وزش باد شدید در برخی نقاط اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، گزارش شده است.

اصغری اظهار کرد: امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی نقاط شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، همچنین در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و منطقه زابل وزش باد شدید داریم که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۰ خرداد در برخی مناطق سواحل خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده داریم؛ روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: در این راستا ذر استان هایی که ذکر شد احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و معابر، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد که توصیه می شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقت، در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: امروز تا ۵ روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

اصغری اظهار داشت: در سه روز آینده در مناطقی از خوزستان، ایلام و بوشهر وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط با خیزش گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا همراه است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۵ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=5301