• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

کارت منزلت به زودی برای سالمندان صادر می‌ شود

  • کد خبر : 5143
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کارت منزلت به زودی برای سالمندان صادر می‌ شود
معاون شهردار تهران از صدور کارت منزلت برای سالمندان تهرانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شهرداری تهران برای ۱۸هزار خانواری که عزیزان شان را در کرونا از دست دادند بسته التیام بخش فرستاد

به گزارش خبرنگار شهر، در نشست خبری معاونین شهرداری تهران که با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران به همراه محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری برگزار شد، جوادی یگانه به تشریح عملکرد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت پرداخت و گفت: حوزه اجتماعی بزرگترین حوزه شهرداری تهران است.

وی با اشاره به اینکه حقوق و تکالیف شهروندی و ارزیابی پروژه‌های شهری در زیرمجموعه معاونت اجتماعی تعریف شده است. نشاط اجتماعی یکی از مواردی است که ایجاد زیرساخت نیز در نظر شهرداری بوده است، گفت: بیشترین صندلی‌های سینماها را شهرداری ساخته است و سرای محله را تشکیل داده است.
جوادی یگانه با اشاره به اینکه تلاش شده که تهدید کرونا را در این معاونت به فرصت تبدیل کنیم. گفت: رویکرد کلی ما ایجاد حس کسی بودن است در شهروندان با وجود تفاوت‌هایشان بوده است و تلاش شده صداهای ضعیف‌تر بیشتر شنیده می‌شود. و انسان‌های حاشیه‌ای در فضای شهری بیشتر دیده شوند.

وی افزود: ریل گذاری تازه شعار تهران شهری برای همه به سمت جان تو جان شهر رفته که تا شهر جایی شاد برای همه و شهری امن برای زنان باشد، اگر قرار باشد زنان از فضای شهری استفاده کنند زنان باردار و مادران بچه‌های خردسال باید از آن استفاده کنند. تهران شهری مقصد گردشگری، شهری برای معلولان, دوستدار کودک، شهری دارای سرپناه.

جوادی یگانه تاکید عدالت را مساله اصلی این معاونت برشمرد و گفت: در نظرسنجی تابستان ۹۶ بعد از آلودگی هوا و ترافیک، کم شدن فاصله شمال و جنوب شهر مطالبه و دغدغه مردم بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل شهرداری در حریم شهر تهران کارناوال‌ها را برای اولین بار راه انداخت و کنسرت‌های را برای مردم جنوب شهر در پارک‌ها برگزار کرد. در مددسراها و گرم‌خانه‌ها هم کنسرت برگزار کردیم. شهرداری در فضای کرونایی فضایی دسترسی به اساتید را به دانش آموزان داد.

وی افزود: مراکز کوثر زنان سرپرست خانوار را مد نظر قرار داد است؛ بنابراین عدالت به صورت گسترده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مساله آسیب‌های اجتماعی مهم است و فوت ۱۴ نفر در سال ۸۳ گرم‌خانه‌ها ساخته شد، افزود: در دوره جدید مراکز این گرم‌خانه‌ها ۲۴ ساعته شد. تمام افرادی که تمایل به استفاده از آن هست پوشش بدهد و کسی در سطح تهران نیست که جای خواب و غذای گرم نداشته باشد.
کی ادامه داد: مراکز پرتو برای کودکان راه اندازی شد.

جوادی یگانه با اشاره به بخشنامه شهردار در ممنوعیت زباله گردی کودکان گفت: در این موضوع به جای برخورد با جمع‌آوری کودکان، با افرادی که این کودکان را به کار می‌گیرند برخورد می‌کنیم و فرقی نمی‌کند که پیمانکار شهرداری باشد یا فرد دیگری در سال ۹۵ ظرفیت گرم‌خانه ۱۳۹۵ بوده ولی اکنون این ظرفیت تا ۲۸۰۰ نفر رسیده است. ظرفیت جذب آسیب دیدگان را افزایش داده‌ایم.

شهرداری تهران برای ۱۸ هزار نفر برای خانواده‌های که عزیزان شأن را در کرونا از دست دادند بسته التیام بخش فرستاد. و برای سالمندان کارت تکریم سالمندان به زودی کارت منزلت صادر می‌شود.

وی درباره املاک شهرداری نیز گفت: املاکی در اختیار غیر قرار گرفته بود، استفاده‌های غیرمرتبط داشته است. ولی کسانی که برای مردم کاری انجام می‌دهند باید از آن استفاده کنند. گزارش املاک را به شورای شهر ارسال کردیم و همه آنها تعیین تکلیف شده است.

جوادی یگانه اظهار داشت: کرونا باعث شد که برج میلاد و سازمان ورزش درآمد خود را از دست دهد. اما شهرداری نقش بسیار خوبی ایفا کرد و از فضای مجازی استفاده کرد. در تمام فعالیت‌های این حوزه فعال بودیم و واکسیناسیون خودرویی در فضای ستاد بحران و ورزشی انجام می‌شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=5143