• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

قطعی آب هم در راه است

  • کد خبر : 5038
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
قطعی آب هم در راه است
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.

حمیدرضا جانباز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی می کنیم در تابستان گرم امسال، منابع آبی برخی روستاها را از دست بدهیم و تعداد روستاهایی که مجبور به آبرسانی سیار و تانکری هستیم افزایش یابد.

وی افزود: امسال به بیش از ۷۰۰۰ روستا آبرسانی سیار صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در تابستان امسال تعداد شهرهای دارای تنش آبی به بیش از ۲۱۰ شهر خواهد رسید که از این تعداد ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند.

جانباز با بیان اینکه “ذخایر آبی سدهای کشور نسبت به متوسط درازمدت و زمان مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجه مواجه است”، گفت: فقط در سدهایی که تامین آب شرب می کنند با کمبود ۴۰ درصدی ذخیره آب نسبت به سال گذشته مواجه ایم که در این زمینه وزارت نیرو اولویت تخصیص آب در سدهای مهم و تأثیرگذار را تأمین آب شرب قرار داده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه با مشترکان پرمصرف آب برخورد می شود، گفت: با استفاده از سیستم‌های نرم افزاری به میزان مصرف سنوات گذشته مشترکان دسترسی داریم و به مشترکان پرمصرف اخطارهایی می دهیم و با آنها برخورد می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال قطعی یا جیره بندی آب در تابستان سال جاری گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما جز سیاست های وزارت نیرو دادن قطعی آب نیست، بلکه تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.

وی افزود: پیش بینی می کنیم قطعی‌های آب را بیشتر در ۱۰۰ شهر دارای وضعیت قرمز تنش آبی شاهد باشیم.

امروز تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کشور، بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام امضا شد. این تفاهم نامه یکساله به منظور آبرسانی به ۱۳۰ روستای سیستان و بلوچستان از دو هفته آینده وارد مرحله اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=5038