• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

کشف ۵۰ میلیارد ریال ابزارآلات صنعتی قاچاق در تهران

  • کد خبر : 4587
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کشف ۵۰ میلیارد ریال ابزارآلات صنعتی قاچاق در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، از دستگیری دو نفر و کشف بیش از ۱۰ هزار عدد انواع ابزارآلات دستی ساخت کشور چین قاچاق ساخت کشور چین، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی ولی پور گودرزی اظهار کرد: روز گذشته برابر اطلاع از مبنی بر تخلیه و نگهداری مقادیری ابزارآلات صنعتی خارجی قاچاق در انباری به آدرس کهریزک، مأمورین این پلیس به محل اعزام، که مشاهده می‌گردد محل انباری قدیمی است که پلمب و بلوک گذاری شده است ولی توسط متصدیان انبار بازگشایی و در حال تخلیه و نگهداری کالا است.

وی افزود: مأمورین این پلیس طی یک عملیات همزمان و منسجم به محل اعزام که پس از رصدهای اطلاعاتی نامحسوس، مشاهده می‌گردد تعدادی خودروی وانت به محل مراجعه و اقدام به تخلیه مقادیر متنابهی ابزارآلات صنعتی از نوع آچار بوکس و جعبه آچار نموده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ عنوان کرد: در تحقیقات اولیه رانندگان خودروها اظهار داشتند که در چند روز گذشته طی چند مرحله اقدام به تخلیه انواع ابزارآلات صنعتی خارجی در این مکان نموده و مالک اصلی کالاها را از شهرهای جنوبی بدون هیچ گونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی را به مقصد تهران بارگیری نموده اند.

سرهنگ ولیپور گودرزی با اشاره به اینکه کاراگاهان در رصدهای اطلاعاتی پیچیده موفق شدند مالک کالاها را شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان در یک عملیات پلیسی مالک کالاها را دستگیر کردند.

وی ابراز داشت: متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی معترف و ضمن قبول مالکیت کالاهای مکشوفه بیان داشت کالاها را از شهرهای جنوبی خریداری و به انبار تهران فرستاده شده است. کارآگاهان با تکمیل پرونده متهم را به مرجع قضائی معرفی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=4587