• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

خطر موج چهارم منتفی نیست/عیددیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست دادن باشد

  • کد خبر : 3938
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
خطر موج چهارم منتفی نیست/عیددیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست دادن باشد

رییس جمهور با بیان اینکه اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می کند، گفت: خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، تا حالا تلاش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم، اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید. به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده” به […]

رییس جمهور با بیان اینکه اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می کند، گفت: خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، تا حالا تلاش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم، اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده” به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه از همه دست‌اندرکاران ستاد به ویژه وزیر بهداشت، تشکر می‌کنم، اظهار کرد: وزیر بهداشت در روزهایی که احساس مشکل کردند با دلسوزی به صحنه آمدند و با مردم صحبت کردند و آن روزهایی که اخبار خوشی رسید واکسن در اختیار ما قرار گرفت با لبخند آمدند و این خبر را به مردم اعلام کردند. من به طور ویژه از ایشان تشکر می‌کنم و می‌دانم که چه سختی‌هایی در کارشان بوده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان کشور، تولیدکنندگان و صداوسیما در روزهای کرونایی ادامه داد: این کاری که در یک سال و چند هفته انجام شده در ایران می‌تواند مجموعه‌ای مدون شود تا به عنوان یک نقشه راه در آینده مورد استفاده قرار گیرد که اگر خدای ناکرده بازهم دچار پاندمی شدیم از آن بهره‌برداری کنیم تا مدلی برای مقابله با بیماری‌های واگیردار باشد یا اساسا به یک کتاب درسی برای آیندگان بدل شود.

روحانی تاکید کرد: در زمینه آمار بیماری هم جدای از استان خوزستان که وضعیت خاصی دارد – هرچند برخی از بخش های استان رعایت کردند و نارنجی شدند –  بقیه استانها شرایط نسبتاً خوبی دارند؛ البته استان هایی مثل البرز، کهگیلویه و چهار محال هم باید بیشتر رعایت کنند ولی در مجموع وضعیت کشور خوب است اما باید مراقبت کنیم که وارد موج چهارم نشویم.

وی با بیان اینکه اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می کند، گفت: خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، تا حالا تلاش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم، اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید و ایام نوروز روزهای خاصی است و تحرک مردم در داخل و بیرون منزل بیشتر می شود.

وی یادآور شد: در کوی و برزن و بازار و دید و بازدید و مسافرت‌ها هم تحرک بیشتر خواهد شد. بنابراین به همان نسبت باید مراقبت ها بالا برود. مسئولان و صداوسیما باید به مردم بگویند که عیددیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست دادن باشد.

روحانی افزود: این مناسک و آدابی که در این مدت یک سال تمرین کردیم، حالا عید شد نباید آن را کنار بگذاریم و دوباره در کنار هم جمع شویم و پروتکل‌ها را رعایت نکنیم چرا که اگر یک نفر آلوده باشد همه آلوده می شوند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما هنوز به یک نقطه اطمینان بخش نرسیدیم، گفت: اگر چند ماه دیگر واکسن‌ها تزریق شود و نشان دهد که مفید و موثر است، آن زمان می‌توانیم بگوییم اگر این مراعات‌ها مقداری کم شود خیلی خطر ندارد.

این خبر تکمیل می شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=3938