۱٫ مسافرانی که اطلاعات شناسه بینالمللی (IMEI) گوشی تلفن همراه و شماره ملی را با موفقیت ثبت کرده ولی در بازه زمانی یک ماهه موفق به تکمیل فرآیند و پرداخت حقوق ورودی نشده اند.
۲٫ مسافرانی که ورود اطلاعات آنها سهواً به صورت اشتباه از سوی کاربر در سامانه ثبت شده است. (درج اشتباه IMEI یا شماره ملی)
۳٫ افرادی که بـه عللی از جمله: قطعی سامانههای مرتبط مانند سامانههای گمرکی، فراجا، نداشتن کارت بانکی به نام مسافر و رسیدن چمدانهای حاوی گوشی تلفن همراه پس از خروج مسافر آن از گمرک، اطلاعات آنان هنگام ورود در سیستم ثبت نشده؛ ولی، مأموران گمرک در آن هنگام به صورت دستی ثبت کردهاند.
محمودی در ادامه افزود: مسافران گرامی هنگام ورود به کشور در صورت همراه داشتن گوشی تلفن همراه و به منظور فعال شدن و امکان بهرهبرداری از گوشی تلفن همراه خود می بایست، پیش از خروج از محدوده گمرکی، آن را در گمرک اظهار و نسبت به ثبت اطلاعات اولیه توسط ماموران گمرک اقدام نمایند.
در صورت عدم اظهار و ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه هنگام ورود به کشور، به علت عدم امکان ثبت در سامانه مربوطه گمرک مسئولیتی در ثبت آن نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: جهت رفاه حال مسافران محترم، در صورتی که هنگام ورود به کشور اطلاعات گوشی تلفن همراه خود را اظهار کرده اند ولی موفق به تکمیل فرآیند نشده اند، برای ادامه کار ثبت گوشی همراه خود در سامانه گمرک، می بایست همراه با مدارک لازم از جمله گذرنامه، کارت ملی و تلفن همراه خود به نزدیکترین گمرک محل مراجعه نمایند.
وی افزود: ارائه خدمات به مسافرانی که شرایط فوق الذکر را دارند از ۲۰ خرداد ماه سالجاری در گمرکات شروع خواهد شد.
جبار محمودی گفت: دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران آماده دریافت شکایات از طریق پورتال گمرک جمهوری اسلامی ایران (قسمت شکایات) و سایر سامانههای مربوطه و انجام رسیدگیهای لازم در اسرع وقت می باشد. مسافرانی که واجد شرایط میباشند، میتوانند از ۲۰ خرداد ماه سالجاری با مراجعه به نزدیکترین گمرک محل و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند تا پیگیریهای بعدی انجام شود.
جهت دریافت شیوه نامه تکمیل فرآیند ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافری اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام