• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
2

کنار رودخانه‌های فصلی پایتخت اتراق نکنید

  • کد خبر : 29418
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کنار رودخانه‌های فصلی پایتخت اتراق نکنید
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی از شهروندان خواست، طی دو روز آتی؛ از تردد و اتراق کنار رودخانه‌های فصلی پایتخت خودداری کنند.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حامد یزدی مهر، گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی از فردا شنبه پنجم تا روز یکشنبه ششم خرداد در استان تهران با مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، مه، صاعقه در استان به ویژه در نیمه شمالی با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با بروز گرد و خاک به طور خاص در نیمه جنوبی استان تهران فعال است.

وی افزود: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و از شهروندان می‌خواهیم در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اتراق نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد شدید و لغزندگی، بویژه در جاده‌های کوهستانی و احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها نیز هشدار داد و گفت: شهروندان از سفر‌های غیرضروری طی دو روز آینده خودداری کنند.

وی افزود:شهروندان و کوه نوردان از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع نیز تاکید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=29418