• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
0
فرودگاه بین‌المللی مهرآباد خبر داد:

۴۰۲ نشست و برخاست هواپیما در روز مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت

  • کد خبر : 29394
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
۴۰۲ نشست و برخاست هواپیما در روز مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت
فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعلام کرد: برای انجام پروازهای روزانه و فوق‌العاده در روز دوم خرداد، رکورد ۴۰۲ نشست و برخاست هواپیما به ثبت رسید.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در دوم خرداد ماه همزمان با انجام پروازهای روزانه و فوق العاده سران کشورها برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، رکورد ۴۰۲ نشست و برخاست را ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بود که آیت الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رییس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و تیم پروازی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، نیمه‌تمام باقی ماند.

روز چهارشنبه دوم خرداد در استقبالی بی نظیر، مردم تبریز و قم در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند؛ مراسم وداع مردم پایتخت هم با رئیس‌جمهور و همراهان او در تهران انجام شد.

همزمان با پایان مراسم تشییع میلیونی پیکر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهانش توسط مردم تهران، تابوت حامل پیکر رئیس جمهور شهید کشورمان، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سرتیپ موسوی بر روی دستان یگان دژبان ارتش در سالن اجلاس سران تشییع و در محل در نظر گرفته شده جهت ادای احترام مقام های خارجی قرار گرفت.

در این مراسم ۶۸ تن از سران، مقامات ارشد کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حضور یافتند و به مقام رئیس جمهور و همراهان شهیدش ادای احترام کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=29394