• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
0
معاون پلیس مبارزه با مواد مخدر:

همراه داشتن یک گرم مخدر در سفر به عربستان جرم محسوب می‌شود

  • کد خبر : 28869
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
همراه داشتن یک گرم مخدر در سفر به عربستان جرم محسوب می‌شود
معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر اسامی با اعلام داروهای ممنوعه برای زائران حج گفت: همراه داشتن حتی یک گرم مواد مخدر در عربستان جرم محسوب می‌شود.

به گزارش پرونده نیوز، سرهنگ علیرضا داسارگر روز جمعه در گفت‌گو با خبرنگار انتظامی ایرنا اظهار داشت: طبق قوانین کشور عربستان، به همراه داشتن هرگونه مخدر و دارو که پایه مخدر داشته باشد، ممنوع است و جرایم سنگین و زندان را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: انتقال هرگونه مخدر بدون استثنا به کشور عربستان ممنوع است و این مساله شامل مخدرهای صنعتی، سنتی، گیاهی و بوته‌ای هم می‌شود.

معاون پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره کسانی که اقدام به ترک اعتیاد نکرده و یا هنوز از داروهای ترک اعتیاد مصرف می کنند، گفت: به هر حال باید این افراد ترک کنند زیرا امکان همراه داشتن هیچگونه دارو و مخدری وجود ندارد.

سرهنگ داسارگر به اسامی این داروها اشاره کرد و گفت: البته تغییری در ممنوعیت داروها طی سال‌های اخیر ایجاد نشده و کماکان انتقال داروهای مخدر پایه حتی به اندازه مصرف یک وعده در کشور عربستان ممنوع است.

وی از ممنوعیت داروهای بیماران سرطانی و مبتلا به صرع خبر داد و افزود: این داروها به نوعی از مخدر است و در شکل آزمایشگاهی تولید می‌شود اما طبق قوانین کشور عربستان ورود آنها ممنوع است.

به گفته معاون پلیس مبارزه با مواد مخدر، داروهایی از قبیل استامینوفن کدئین، دیازپام، پلورازپام، ترامادول، متادون، بوپرنورفین(B۲) نیز مشمول ممنوعیت به حج می‌شوند که باید زائران از به همراه داشتن آن خودداری کنند.

سرهنگ داسارگر به برگزاری جلسات کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر با زائران حج اشاره کرد و گفت: حتماً پیش از آغاز موسم حج، جلسات مکرر با زائران برگزار و موارد ممنوعه و قوانین مربوطه به آنها یادآوری می‌شود.

وی تاکید کرد زائرانی که به دلیل بیماری از هر دارویی استفاده می کنند، حتما موضوع را به مسئولان کاروان همچنین کارشناسان سازمان حج و زیارت اعلام کنند.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=28869