• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

ثبت رکورد جدید در بورس انرژی با رشد ۱۵۳ درصدی

  • کد خبر : 28752
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
ثبت رکورد جدید در بورس انرژی با رشد ۱۵۳ درصدی
سخنگوی صنعت برق گفت: پس از اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق، چهارمین روز از سومین هفته معاملات برق در بورس انرژی شاهد رشد ۱۵۳ درصدی تعداد معاملات و ثبت یک رکورد جدید از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بود.

به گزارش پرونده نیوز از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: امروز تعداد معاملات برق در بورس انرژی با جهش خیره کننده ۱۵۳ درصدی نسبت به روز گذشته(دوشنبه) از ۴۰ معامله به ۱۰۱ معامله افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: تعداد فروشندگان و خریداران برق نیز در معاملات برق امروز بورس انرژی افزایش قابل ملاحظه ای داشت و به ۴۸ بازیگر رسید. ارزش ریالی معاملات نیز با ۲۴۰ درصد افزایش از ۵۳۷ میلیارد ریال در روز گذشته به ۱۸۲۵ میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش حجم معاملات خبر داد و گفت: میزان انرژی معامله شده روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت معاملات برق در بورس انرژی نیز با رشد چشمگیر ۲۳۵ درصدی از ۴۸۵ هزار و ۲۸۰ مگاوات ساعت به یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۵۸۵ مگاوات ساعت رسید.

به گزارش ایرنا، «مصطفی رجبی مشهدی»پیشتر درباره آغاز فعالیت شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور در بورس انرژی و اقدام آن‌ها برای خرید در بورس، افزود: بر اساس تأکید ویژه وزیر نیرو، اصلاحات مالی جامعی در صنعت برق به جریان افتاده است که بخشی از آن به ورود شرکت‌های توزیع برق به بورس انرژی و خرید مستقیم برق از این بازار خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح که از روز نخست اردیبهشت‌ماه آغاز شد، یک حساب وکالتی برای شرکت‌های توزیع سراسر کشور باز شده است و توانیر ماهانه این حساب‌ها را به میزان ۲ هزار میلیارد تومان شارژ خواهد کرد تا شرکت‌های توزیع بتوانند در بورس انرژی به‌صورت مستقیم اقدام به خرید برق کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=28752