• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی:

ثبت ۸۳ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در ۳۵ روز نخست سال

  • کد خبر : 28257
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
ثبت ۸۳ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در ۳۵ روز نخست سال
مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس آمار در ۳۵ روز ابتدایی امسال ۸۳ هزار قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس ثبت شده است، گفت: این میزان در مدت مشابه سال قبل تنها ۶۲ هزار قرارداد بوده است.

به گزارش پرونده نیوز، «مهدی ساسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مقایسه آمارهای ثبت قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس» با سامانه قبلی «ایران املاک»، حاکی از جا افتادن سامانه جدید در بین مردم است.

مدیر سامانه خودنویس خاطرنشان‌کرد: تفاوت ۲۱ هزار فقره‌ای ثبت قراردادها در این دو سامانه نشان می‌دهد سامانه خودنویس جای خود را بین آحاد مردم باز کرده است و حتی به طور متوسط روزانه یک‌هزار قرارداد توسط مشاوران املاک در آن به ثبت می‌رسد.

ساسانی گفت: هم‌اکنون روزانه به‌طور متوسط بین پنج‌هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار و ۲۰۰ قرارداد اجاره در این سامانه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی و معرفی سامانه خودنویس در بخش اجاره در خردادماه پارسال، اظهار داشت: مدتی طول کشید تا انواع معاملات اجاره بر روی این سامانه تعریف و سپس رفع ایراد شد و خرداد ماه امسال نیز امکان درج و دریافت کد رهگیری برای معاملات خرید و فروش املاک با سند تک‌برگی در همین سامانه کلید خواهد خورد.

مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: به‌تدریج امکان ثبت قرارداد خرید و فروش املاک با سایر سندها در این سامانه راه‌اندازی و رفع ایراد خواهد شد. حتی قراردادهای پیش‌فروش و پیش‌خرید را نیز در این سامانه وارد خواهیم کرد و پس از آن سامانه ایران‌املاک کنار گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: از نظر زیرساختی هیچ مشکلی برای توسعه سامانه خودنویس وجود ندارد و به‌مرور سایر اجزا و بخش‌های پیش‌بینی شده آن را زیر بار خواهیم برد.

ساسانی با تاکید بر اینکه در این سامانه مشاوران املاک حذف نشده‌اند، تصریح‌کرد: قانونگذار فقط یک اختیار به مردم داده و کمک کرده است تا چنانچه خواستند خودشان بتوانند به ثبت قرارداد بپردازند.

وی اظهارداشت: چنانچه به هر دلیل مردم این توانایی را در خود نمی‌بینند، می‌توانند از خدمات مشاروران املاک استفاده کنند.

نمودار رشد قراردادهای سامانه خودنویس از نمودار و شکل پایین قابل مشاهده است.

ثبت ۸۳ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در ۳۵ روز نخست سال

انتهای پیام
لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=28257