به گزارش پرونده نیوز، بهار که میآید، سفرهای نوروزی مردم هم از راه میرسد. سالانه تعداد بسیاری از مردم را در تصادفات جادهای بر اثر بیخوابی یا مشکلات فنی خودرو از دست میدهیم و کام برخیها در عید نوروز تلخ میشود اما میتوان راهکارهای زیادی برای این معضل معرفی کرد که از یکی از آن راهکارها استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص قطار است، قطار مزایای زیادی از جمله جای خواب و به خصوص قیمت به صرفه آن نسبت به بلیط هواپیما دارد که از دیگر حمل و نقل عمومی متمایزش میکند.
هر سال مردم به دنبال راهی برای سفر میگردند، حال اگر حمل و نقل عمومی بتواند نیاز آنها را برطرف کند، سوار بر خودروی شخصی خود نشده و رنج و مشقت آن را به تن نمیخرند.
در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ بود که اعلام شد از سهشنبه ۸ اسفندماه فروش آنلاین بلیط آغاز خواهد شد، برای اینکه مردم بتوانند از آن استفاده کنند ۸ صبح تا ۱۲ ظهر به عموم تعلق دارد و بعد از آن دفاتر خدمات گردشگری میتوانند بلیط را خریداری کنند. بلیط به مقصد مشهد و بالعکس را به پنجشنبه به تاریخ ۱۰ اسفند موکول کردند. بعد از اعتراض مردم به اینکه چرا هنوز سایت بالا نیامده بلیطها به فروش رفته است و امکان خرید وجود ندارد، سعی کردیم بلیط مشهد که در روز بعد از آن است را پیگیری کنیم، ساعت ۸ صبح پنجشنبه منتظر سایتها شدیم که ببینیم چگونه پیش میرود؟ با کمال تعجب وقتی سایت بالا آمد هر گزینهای که میزدیم، با وجود اینکه بین ۱۲۰ تا ۲۳۰ صندلی خالی نمایش میداد، وقتی انتخاب میشد با کلمه اینکه قطار مورد نظر پر شده مواجه میشدیم، تمام آنها به همین منوال بود به جز قطارهای اتوبوسی که آن هم سفر ۱۲ ساعته با آن به سختی انجام میشود؛ در آخر در تاریخ و ساعتی که قطار در تحویل سال در حرکت است، بالاخره یک بلیط نصیب ما شد، آن هم به همراه قطارهای اتوبوسی در ساعت ۱۰ تمام شده بود و دیگر قطاری از تاریخ ۲۶ اسفند تا تاریخ ۳ فروردین صندلی خالی وجود نداشت و متعجب از اینکه چگونه میشود این حجم از صندلی قطار به سرعت پر میشود و چگونه میتوان به این سوال پاسخ داد؟ در پی پیگیری متوجه شدیم که در برخی از آژانسهای مسافرتی بلیط را با تور به قیمتهای گزافی میفروشند، حتی روزهایی که خیلی هم به تاریخ مد نظر نزدیک نبود را با ارقامی بالا، به طوری که یک قطار ۷۲۰ تومانی را ۲.۵ میلیون و قطار ۴۰۰ تومانی را یک و نیم میلیون به فروش میرساندند.
منتظر ماندیم تا برگشت را هم رصد کنیم و ببینیم، در برگشت بلیطها به چه شیوهای است، یکی از مسافرین بلیط قطار اتوبوسی که آن زمان ۲۰۶ هزار تومان بود را ۴۰۰ هزار تومان خریداری کرده بود، گویا این روال در برگشت هم انجام میشد و اینکه چرا بلیت های واقعی به دست مردم نمیرسد و چرا آژانسهای مسافرتی بلیطها را که در تاریخ مد نظر مشخص هست فقط با تور آن هم قیمت گزاف میدهند؟ چرا هیچ نظارتی روی فروش بلیطها نیست؟ چرا فقط حرف از فروش عادلانه میزند و در واقعیت چیز دیگریست؟ چه دستهایی پشت پرده است که در همان صدم ثانیه اعلام شده دست مردم از بلیط قطار کوتاه مانده است؟
انتهای پیام