• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
بانک مرکزی اعلام کرد

تخصیص ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی

  • کد خبر : 28133
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
تخصیص ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی
طبق اعلام بانک مرکزی، طی دوره اول فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی شرکت‌های هواپیمایی، درمانی، دانشجویان، عتبات و حج اختصاص داده شد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، طی بازه زمانی اول فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری، بانک مرکزی سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز، برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده و نرخ ارز تامینی برای کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

علاوه بر این، به ترتیب ۵۵۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و همچنین ۱۰۱ میلیون دلار ارز برای گروه خدمات، تامین شده است.
شایان ذکر است، طی سال جاری، تامین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، دو میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تامین شده است. صنایعی که عمدتا ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات برای آن‌ها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

گفتنی است، امروز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان، یورور با نرخ ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=28133