• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
معاون بنیاد مسکن:

یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود

  • کد خبر : 27946
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
معاون برنامه ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: یک میلیون قطعه زمین در روستاهای کشور تا پایان دولت سیزدهم به متقاضیان مسکن ملی واگذار می‌شود.

به گزارش پرونده نیوز، محمدحسین رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بنیاد مسکن در کنار دولت سیزدهم برای تأمین مسکن نقش فعالی داشته است، ابراز داشت: واگذاری یک میلیون قطعه زمین روستایی تا پایان دولت سیزدهم انجام می شود.

وی درباره افتتاح سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور از توابع گرمسار در غرب استان سمنان نیز گفت: پایش متقاضیان سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور در دستور کار قرار دارد و تا یک ماه آینده فرآیند واگذاری ۳۷۹ قطعه زمین این سایت انجام می شود.

برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان امروز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان سمنان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=27946