• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

۸۰ درصد ادارات به کنترل هوشمند مصرف برق مجهز می شوند

  • کد خبر : 27687
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
۸۰ درصد ادارات به کنترل هوشمند مصرف برق مجهز می شوند
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به پیش بینی ۱۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی برق در تابستان امسال تاکید کرد که ۸۰درصد ادارات به کنترل هوشمند مجهز می شوند.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی درباره تغییر ساعت کاری ادارات گفت: با شروع فصل گرما افزایش مصرف برق را داریم که بیش از ۳۰ هزار مگاوات مصرف می‌شود.

وی افزود: برای مدیریت این برق بخش‌های مختلف صرفه جویی‌هایی دارند و پیش بینی شده بر اساس مصوبه هیئت وزیران، تنظیم ساعت اداری صورت گیرد.

رجبی مشهدی ادامه داد: ساعت از ۶ صبح آغاز شده و خاتمه کار هم زودتر اتفاق می‌افتد که در سال گذشته هم رضایت نسبی کارمندان را درپی داشت.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: رئیس جمهور تاکید داشت آغاز به کار مترو زودتر صورت گیرد و همچنین مراکزی نظیر مهدهای کودک در نظر گرفته شود.

رجبی مشهدی افزود: موارد دیگر هم پیش بینی شده و منابع صرفه جویی حاصل از طرح نزدیک ۸۵۰ مگاوات در سال گذشته بود که معادل مصرف دو یا سه استان کشور می‌باشد.

وی خاموش شدن وسایل سرمایشی ادارات را موثر دانست و افزود: وسایل سرمایشی در نقاطی که اقلیم معتدل دارند، یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری ادارات خاموش می‌شود.

رجبی مشهدی ابراز امیدواری کرد امسال هم خاموشی‌ها به برق پایدار منتج شود و افزود: امسال ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی را پیش بینی کردیم و ۸۰ درصد ادارات به کنترل هوشمند مجهز خواهند شد و ان شاالله تا ابتدای فصل گرم به کنترل صد در صدی می‌رسیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=27687