• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

آیا اتباع خارجی در ایران می‌توانند گواهینامه داشته باشند؟

  • کد خبر : 27671
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
آیا اتباع خارجی در ایران می‌توانند گواهینامه داشته باشند؟
رئیس پلیس راهور فراجا درباره امکان دریافت گواهینامه رانندگی توسط اتباع خارجی گفت: طبق قانون همه اتباع خارجی مجاز که از سوی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته می‌شوند می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.

به گزارش پرونده نیوز، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌گو با خبرنگار انتظامی ایرنا اظهار داشت: قانونگذار نسبت به اتباع خارجی و شرایط زندگی و حقوق شهروندی آنان نگاهی جامع دارد و قوانین خوبی برای زندگی عادی این افراد در کشور درنظر گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز قانون، امتیازات و حقوق اتباع خارجی را پیش بینی کرده و از لحاظ قانونی هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: طبق قانون، پس از مراجعه اتباع برای دریافت گواهینامه، ابتدا به پلیس مهاجرت ارجاع می‌شوند و پس از دریافت تایید می‌توانند برای گواهینامه اقدام کنند.

آیا اتباع خارجی در ایران می‌توانند گواهینامه داشته باشند؟

سردار حسینی درباره شیوه دریافت گواهینامه نیز گفت: روند آزمون کتبی و عملی(شهر) همانند دیگر شهروندان برگزار می‌شود و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از کشورها مراودات راهنمایی و رانندگی دارد و به عنوان مثال بلغارستان گواهینامه ایران را به رسمیت می‌شناسد و در مقابل ما نیز گواهینامه بلغارستان را به رسمیت می‌شناسیم.

به گفته رئیس پلیس راهور، گواهینامه اتباع سالهاست در حال انجام است اما به دلیل مسائل جغرافیایی و مهاجرت‌های غیرقانونی همچنین حضور غیرمجاز اتباع برخی کشورها، چنین حقوقی در سطح رسانه‌ای به حاشیه رفته تا گویی جمهوری اسلامی برای اتباع حقوقی قائل نیست.

سردار حسینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای همه اتباع مجاز و قانونی بهتر از بسیاری از کشورهای مدعی، حق و امتیاز شهروندی قائل است و این مسئله طی چند دهه اخیر به طور مستمر جریان داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=27671