• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش لحظه‌ای تعرفه‌های صادراتی و واردتی ممنوع است

  • کد خبر : 27132
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
افزایش لحظه‌ای تعرفه‌های صادراتی و واردتی ممنوع است
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به ضرورت ارائه سند یک ساله صادراتی گفت: با هرگونه ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره، افزایش لحظه‌ای تعرفه‌های صادراتی و وارداتی و تغییرات قوانین گمرکی بخش کشاورزی مقابله خواهیم کرد.

به گزارش پرونده نیوز  از وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در جلسه قرارگاه امنیت غذایی بر لزوم پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم به صادرکنندگان محصولات کشاورزی برنامه و سند یک ساله صادراتی ارائه شود تا با اطمینان خاطر به فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی بپردازند. از این رو با هرگونه ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره، افزایش لحظه‌ای تعرفه‌های صادراتی و وارداتی و تغییرات قوانین گمرکی بخش کشاورزی در سال جاری مقابله خواهیم کرد.

وی با بیان این که کشاورزی، مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور است، اظهارداشت: شعار «همه با هم؛ جهادکشاورزی» الهام‌بخش این است که همت مدیران جهادی وزارتخانه و همه ظرفیت‎ های موجود بخش کشاورزی به ویژه کشاورزان جهادگر، نخبگان، دانشگاه‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» به کار گرفته شود.

نیکبخت با اشاره به این که تولید صادرات‌محور محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۳ با اولویت باید پیگیری شود، خاطرنشان کرد: افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی، رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی، خودکفایی در کالاهای اساسی، توسعه زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی و تکمیلی، هوشمندسازی، توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و صیادی، ساماندهی و ارتقای درجه کیفی باغات و نخیلات، اجرای سند امنیت غذایی و تولید قراردادی گوشت قرمز و مرغ بدون وقفه پیگیری می‌شود.

وی افزود: بهبود وضعیت معیشت مردم در حوزه اقلام خوراکی و ارزان‌سازی غذا از طریق کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی برای تولیدکنندگان، افزایش بهره‌وری، تقویت بازاررسانی، توزیع مستمر کالاهای اساسی در برنامه وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” و فرمایشات معظم‌له در حوزه تولید، اشتغال و معیشت مردم، یک منشور راهبردی و تحول‌آفرین کشاورزی است که نتیجه آن تامین امنیت و اقتدار غذایی است. جهش تولید با مشارکت مردم علاوه بر تحقق امنیت غذایی، نقش ویژه‌ای در خلق ثروت، اشتغال‌زایی، افزایش بهره ‎وری، ارتقای درآمد و رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.

جلسه قرارگاه امنیت غذایی در دوم فروردین با حضور معاونان، مدیران، روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور و نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی به صورت وبیناری برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=27132