• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

۵۰ دستگاه اتوبوس برای نوروز وارد ناوگان جاده‌ای می‌شود

  • کد خبر : 26610
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
۵۰ دستگاه اتوبوس برای نوروز وارد ناوگان جاده‌ای می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد کشور شده که در گمرک است و تا نوروز وارد ناوگان جاده‌ای کشور خواهد شد.

به گزارش پرونده نیوز، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در حاشیه همایش سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واردات کامیون گفت: برای امسال در بحث نوسازی کامیون ها ظرفیت ۱۴ هزارتایی قرار داده ایم گفت: طبق قانون نوسازی ناوگان به وزارت صمت سپرده شده و طبق تفاهم با وزارت صمت است و ما دستگاه همکار هستیم ۲۶تا ۲۷ هزار کامیون از بند ۳۰ ماده ۳۰ هست وارد کشور شده و یک تعداد هم پشت گمرک هستند و قانونا هنوز از گمرک نیامده اند.

او با بیان اینکه ۲هزار دستگاه اتوبوس تا اربعین سال آینده نمی رسد اما پیگیر هستیم که انشالله وارد شود، گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس یک شرکت وارد کرده که در گمرک است و تا نوروز وارد ناوگان جاده ای کشور می شود.

او با اشاره به تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری بیان کرد: این تصمیم منوط به ستاد تنظیم بازار است و هر زمان که مصوبه ستاد مشخص شود، افزایش قیمت ابلاغ می‌شود.

امانی با بیان اینکه هنوز افزایش قیمتی از سوی ستاد تنطیم بازار ابلاغ نشده، بیان کرد: در حال حاضر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت مطرح است، اما آنچه در ستاد تنظیم بازار تصوی ‌شود تعیین‌کننده است که هنوز تصویب نشده و هر زمان که تصویب شود ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۷ هزار دستگاه اتوبوس داریم که در مسیرهای طولانی تردد می کنند و۱۴ هزار اتوبوس هم کارت هوشمند دارند که در مسیرهای زیر ۳۰۰ کیلومتر می توانند تردد کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=26610