• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
1

ضرورت نصب تابلو‌های راهنمای اماکن تاریخی و گردشگری

  • کد خبر : 26370
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
ضرورت نصب تابلو‌های راهنمای اماکن تاریخی و گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتقاد از نبود تابلو‌های معرفی و راهنمای اماکن تاریخی و مراکز گردشگری گفت: من نمره خوبی به اطلاع‌رسانی و معرفی آثار و ظرفیت‌های گردشگری در جاده‌ها نمی‌دهم و باید تابلو‌های راهنمای اماکن تاریخی و گردشگری نصب شود.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش «به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان» که با حضور مدیران و معاونان ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، با انتقاد از نبود تابلو‌های معرفی و راهنمای اماکن تاریخی و مراکز گردشگری گفت:اطلاع‌رسانی‌های ما هنوز ضعیف است و در طول یک مسیر، گردشگر گاهی اوقات هیچ تابلویی نمی‌بیند تا او را به اماکن فرهنگی تاریخی راهنمایی کند.

وی افزود:با توافقی که با وزارت راه شده است، قرار شد ۱۰ درصد در جاده‌ها تابلو بزنیم که تصویری از ظرفیت‌های گردشگری، اماکن تاریخی و صنایع‌دستی باشد و شرکت‌های تبلیغاتی نیز تبلیغ و حمایت کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به همراهی ائمه جمعه با سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی گفت:در بسیاری از استان‌ها و شهرها، ائمه جمعه و شخصیت‌های دینی استان با سیاست‌های توسعه گردشگری همراه هستند و ۹۹.۹ درصد آنها با نگاه‌های ما موافق هستند. با این حال وظیفه مدیران کل استانی است که با ائمه جمعه جلسه بگذارند و درباره ماموریت‌ها و اهداف این وزارتخانه با ایشان صحبت کنند.

وی افزود:متاسفانه برخی از مساجد و نمازخانه‌ها در ساعات غیر نماز بسته است. در حالی که این اماکن باید باز باشند، حداقل در اماکن گردشگری و فرهنگی و تاریخی باید نمازخانه‌ها باز باشند.

آقای ضرغامی با اشاره به آخرین جلسه هیئت دولت گفت: وقتی در جلسه دولت درباره مصیبت زباله‌ها در اطراف اماکن گردشگری صحبت کردم، آقای رئیسی دستور اکید داد تا مشکل به همت دستگاه‌های مسئوول حل شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=26370