• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

استفاده از کولرهای گازی به اقتصاد خانواده لطمه می‌زند

  • کد خبر : 25982
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
استفاده از کولرهای گازی به اقتصاد خانواده لطمه می‌زند
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: استفاده خانواده‌ها از کولرهای گازی با مصرف برق بیشتر منجر به افزایش مبلغ قبوض صادر شده می‌شود و به اقتصاد خانواده لطمه می‌زند.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم رونمایی از «طرح مسابقه ملی پیامکی خانواده انرژی» که با هدف فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف صحیح انرژی در محل وزارت نیرو برگزار شد با اشاره به نقش کلیدی بانوان کشور در مدیریت مصرف انرژی گفت: خوشبختانه بانوان کشور نقش سازنده‌ای در پست‌های مدیریتی و فناوری‌های پیشرفته ایفا می‌کنند.

وی افزود: طی سال میزان مصرف برق در بخش خانگی، یک سوم از تولید برق کشور است و این میزان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی در فصل تابستان به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: زنان نقش قابل توجهی در بهینه‌سازی مصرف انرژی ایفا می‌کنند و می‌توانند به عنوان الگو در مدیریت مصرف برق مؤثر باشند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ساعت اوج مصرف در میزان مصرف انرژی بسیار مؤثر است، گفت: بانوان می‌توانند با فرهنگ‌سازی مناسب و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار و یا انتخاب وسایل برقی با برچسب و رتبه‌بندی انرژی میزان مصرف خود و خانواده خود را آگاهانه مدیریت کنند که در بلندمدت منجر به صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های خانواده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان با بیان اینکه این روزها استفاده از کولرهای گازی به طور همزمان با کولرهای آبی رایج شده گفت‌: استفاده خانواده‌ها از کولرهای گازی که برق بیشتری مصرف می‌کنند و منجر به افزایش مبلغ قبوض صادره خواهد شد که به اقتصاد خانواده نیز لطمه وارد می‌شود و همچنین بار شبکه برق کشور نیز در تابستان افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=25982