• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

باید به سمت تنوع بخشی سبد مالیاتی حرکت کنیم

  • کد خبر : 25970
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
باید به سمت تنوع بخشی سبد مالیاتی حرکت کنیم
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به نحوه و نوع مالیات ستانی در کشور گفت: اصل دریافت مالیات امر درستی است، اما باید به جای افزایش نرخ مالیات به سمت تنوع بخشی سبد مالیاتی برویم.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایسنا، بابک نگاهداری – رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی – در جشنواره تولید ملی – افتخار ملی گفت: امروز اقتصاد کشور از یک ناپایداری در منابع دولتی رنج می‌برد و با شوک‌های اقتصادی بین‌المللی اثرات آن بر اقتصاد ما نمایان می‌شود. با این حال در سال‌های اخیر ظرفیت اقتصادی دانش بنیان با حمایت‌های دولت در حال افزایش است و باید تلاش کنیم هرجا سیاستی مانع تولید و توسعه بخش‌های تولیدی شود آن را اصلاح کنیم.

وی ر ادامه به رشد تولیدی کشور در دهه اخیر اشاره کرد و گفت: در دهه گذشته شاهد جهش ۱۱ پله‌ای در شاخص پیچیدگی اقتصادی هستیم و در ۱۴ محصول صادراتی شاهد ۴ میلیاد دلار ارزش افزوده خالص هستیم.

نگاهداری در پایان به قوانین و مقررات و چالش‌های مالیاتی اشاره کرد و گفت: اصل کار دریافت مالیات یک امر درست است، اما باید به جای افزایش نرخ مالیات به سمت تنوع بخشی در سبد مالیات برویم و نباید حاصل سیاست‌های مالیاتی، دور شدن از بخش‌های مختلف دریافت مالیات باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=25970