• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
0

برگزاری “نمایشگاه رسانه‌های ایران” مطالبه اهالی رسانه بود/ اختصاص غرفه ویژه به “انسان‌رسانه‌ها”

  • کد خبر : 25482
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
برگزاری “نمایشگاه رسانه‌های ایران” مطالبه اهالی رسانه بود/ اختصاص غرفه ویژه به “انسان‌رسانه‌ها”
معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه رسانه‌های ایران توجه ویژه‌ای به انسان‌رسانه‌ها شده است و غرفه ویژه‌ای به آنها اختصاص پیدا خواهد کرد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، صبح امروز نشست “بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران” در معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با یک پوست‌اندازی و تحولات جدید برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این رویداد مهم‌ترین گردهمایی و پویشی است که رسانه‌های ایران دارند و در سال‌های گذشته به دلایل مختلف ازجمله کرونا متوقف شده بود اما ما یکی از وظایف خود را برگزاری این رویدادها که متوقف شده بودند، گذاشتیم.

معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیش‌تر نمایشگاه رسانه با نام نمایشگاه مطبوعات شناخته می‌شد، گفت: برگزاری آن مطالبه‌ای بود که طی مدت اخیر از جانب همکاران رسانه‌ای شنیده بودیم. ما در تابستان جشنواره را برگزار کردیم و در واقع جشنواره از نمایشگاه جدا شد.

مهدی‌پور از ثبت نام ۶۰۰ رسانه در نمایشگاه خبر داد و گفت: رسانه‌های مکتوب، برخط، خبرگزاری‌ها، گروه‌های دانش‌بنیان رسانه‌ای و رسانه‌های نوین به نمایشگاه دعوت شده‌اند و این مورد اقتصادساز نمایشگاه خواهد بود.

وی تاکید کرد: به همت دستگاه‌های مختلف سعی شد که در این نمایشگاه توجه ویژه‌ای به فناوری داشته باشیم چرا که آینده رسانه به فناوری گره خورده است.

معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: گروه دیگر فعالان رسانه‌ای یا انسان‌رسانه‌ها هستند که در این نمایشگاه به طور ویژه‌ای به آنها توجه خواهد شد و یک غرفه بزرگ برای انسان‌رسانه‌ها و کنشگران فضای مجازی خواهیم داشت.

مهدی‌پور بیان کرد: بخش دیگر نمایشگاه، بخش رسانه‌های بین‌الملل است که با توجه به تحولات منطقه و طوفان الاقصی غرفه ویژه‌ای برای غزه در نظر گرفته شده و رسانه‌های بین‌المللی از لبنان، قطر، ترکیه، کشورهای اروپایی و… در آن حضور پیدا خواهند کرد.

وی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی خبر داد و گفت: تعداد زیادی نشست تخصصی در حوزه اقتصاد رسانه، انتقال تجارب روزنامه‌نگاری، معرفی کتاب، فناوری‌های نو، هوش مصنوعی، ارتقای سواد رسانه و … در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین با حضور رسانه‌های استانی از بیش از ۲۰ چهره پیشکسوت رسانه‌ای استان‌ها نیز تقدیر خواهد شد و تقدیر از ۵ چهره رسانه‌ای ملی نیز پیش‌بینی شده است.

مهدی‌پور گفت: نمایشگاه رسانه‌ها به مسائل روز سیاسی و اقتصادی و اجتماعی روز توجه ویژه‌ای خواهد داشت که یکی از این مسائل انتخابات مجلس است و ما در نمایشگاه فضا را برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات مهیا خواهیم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=25482