• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

سهم بخش خصوصی در بورس و فرابورس کمتر از ۱۵ درصد است

  • کد خبر : 25408
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
سهم بخش خصوصی در بورس و فرابورس کمتر از ۱۵ درصد است
رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن طرح درخواست اصلاح یکی از بندهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده و همچنین تعیین روز جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته، گفت: در بورس و فرابورس ۸۵ درصد از سهم برای بخش دولت و شبه دولتی است و بخش خصوصی کمتر از ۱۵ درصد سهم را به خود اختصاص داده است

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایسنا، محمود نجفی عرب در نشست شورای گفت و گوی دولت بخش خصوصی استان تهران اظهار کرد: بسیاری از بخشنامه‌ها بدون نظر و مشورت فعالان اقتصادی صادر می‌شود که اثر منفی بر حوزه کسب و کارها دار و به بخش‌های اقتصادی کشور آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴ باید تا سال ۱۳۹۳ تمام واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام می‌شد، اما نتیجه بخش نبود، تصریح کرد: در بورس و فرابورس ۸۵ درصد از سهم برای بخش دولت و شبه دولتی است و بخش خصوصی کمتر از ۱۵ درصد سهم را به خود اختصاص داده است که مستندات آن وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه رقابت بخش خصوصی و دولت منطقی نیست، گفت: دولت امکاناتی در اختیار دارد که بخش خصوصی از آن محروم است و به همین دلیل به سادگی با شکست مواجه می‌شود.

نجفی عرب در ادامه با اشاره به بودجه ۱۴۰۳ تصریح کرد: در این لایحه سازمان امور مالیاتی این اختیار را دارد تا برای جلوگیری از فرار مالیاتی با کمک بانک مرکزی حساب ذینفع را ببندد و طی پنج روز مالیات را به سازمان پرداخت کند. اما باید به این نکته توجه کرد که واحدهای شناسنامه دار فرار مالیاتی ندارند و این بند بلایی به جان تولیدکنندگان خواهد بود. ضمن اینکه بانک مرکزی هم با این بند مخالف است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر تعطیلی دو روز در هفته، گفت: انتظار داریم قوه قضاییه پشت این قضیه باشد نا روز تعطیلی حداقل جمعه و شنبه تعیین شود. چراکه در حال حاضر ارتباط ما چهار روز با دنیا قطع است. اما نماینده دولت خواسته تعطیلی دو روز در تصویب شود، اما اختیار تعیین روز دست دولت باشد که تصمیم خوبی نخواهد بود. چراکه ممکن است هر دولتی بخواهد این روز را مجددا تغییر دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=25408