• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
وزیر صمت در بازدید سرزده از ایران خودرو:

تحقق تعهدات خودروسازان پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 25025
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
تحقق تعهدات خودروسازان پیگیری می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرایی شدن و تحقق تعهدات خودروسازان تا پایان ۱۴۰۲، به صورت مستمر توسط وزارت صمت پیگیری می شود.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایسنا، ظهر امروز (چهارشنبه) عباس علی‌آبادی، با حضور در گروه صنعتی ایران‌خودرو، نشستی چهارساعته با مدیران ارشد این گروه صنعتی برگزار کرد که طی آن، ضمن بررسی زیرساخت‌های موجود برای توسعه و تولید محصول و همچنین برنامه‌های تحولی ایران‌خودرو در این زمینه، مشکلات و موانع موجود را نیز در حوزه‌های مختلف فعالیت این شرکت مورد واکاوی قرار داد.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- که به دلیل فراهم کردن مقدمات سفر وزیر صمت به ازبکستان، به این کشور سفر کرده است، به صورت تلفنی موضوعات مطروحه از سوی وزیر را دنبال می‌کرد.

مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در جریان بازدید از مرکز تحقیقات و خط تولید محصول جدید این شرکت، اظهار کرد: تحقق اهداف راهبردی که برای تحول در صنعت خودرو برنامه‌ریزی شده است، نیازمند گفت‌وگو با صنعتگران و خودروسازان است؛ فلذا در این مسیر به برگزاری نشست با مدیران ایران‌خودرو برای مرور راهبردهای توسعه صنعت خودرو اقدام کرده‌ایم.

علی‌آبادی ضمن اشاره به پیگیری‌های مستمر و مجدانه‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت رفع موانع تولید در صنعت خودرو طی هشت ماهه گذشته، تصریح کرد: این مهم در این راستا بوده که خودروسازان بتوانند برنامه‌های متعهد شده خود را جامه عمل بپوشانند.

عبور از خودروهای بنزینی به برقی و از معمولی به هوشمند

علی آبادی با بیان اینکه در آستانه تحول جدی و مهم در صنعت خودروی کشور هستیم، تصریح کرد: تحول از خودروهای بنزینی به برقی و تحول از خودروهای معمولی به هوشمند تغییر مهم و بزرگی در این صنعت است و آنچه که همه در آینده منتظرش هستیم، حتما روی خواهد داد؛ ضمن اینکه خوشبختانه ایران‌خودرو در مسیر تحولی خوبی قرار گرفته است.

وی تضمین تحول در این خودروساز را خواست ذی‌نفعان دانست و گفت: علاوه بر کارکنان، تمامی ذی‌نفعان که شامل تمامی مردم ایران می‌شود، باید این خواسته را داشته باشند. اگر مردم ایران خواسته‌ای داشته و همه بر خودرو و توسعه و کیفیت آن حساس باشند و در حقیقت خواستار ارتقا باشند و تولیدکننده هم شنوای صدای ذی‌نفعان خود باشد، تحول در این صنعت رقم می‌خورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه، هم‌اکنون ایران‌خودرو، نبایست دیگر تنها یک بنگاه اقتصادی باسد، گفت: بلکه باید نمادی از توانایی‌های ملت ایران باشد. در حال حاضر نقاط قابل بهبودی وجود دارد که باید رفع کنیم تا این نماد در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

تاکید دولت سیزدهم بر احترام به محیط‌ زیست

مقام عالی وزارت صمت حرکت به سمت خودروهای آینده را تابع شرایط روز، ارزیابی کرده و افزود: در حال حاضر مسائل زیست محیطی اقتضا می‌کند که دیگر به سمت خودروهای درون سوز نرویم. احترام به محیط‌زیست، هدف دولت سیزدهم است و ما در صنعت کشور متعهد به این هستیم که این نیاز جدی زندگی مردم را دنبال کنیم.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: خودروهای برقی درحال حاضر یکی از مسیرهای اصلی برای رفع مشکل آلایندگی و محیط زیست است؛ ممکن است در آینده راه‌حل‌های دیگری نیز مطرح شود که باید پیوسته به دنبال به روز بودن باشیم، اما در حال حاضر، برقی‌سلزی تنها راه نجات است.

وزیر صمت گفت: برقی‌سازی در حمل‌ونقل دنیا پیگیری شده و آنچه در کشور ما در حال شکل‌گیری است به علت تعقیب این مسیر نیست، بلکه به اقتضای نیاز جامعه است و ما نیز در حال دنبال کردن این راهبرد هستیم. علاوه بر اجرای برنامه‌های جاری، حرکت به سمت برقی‌سازی حمل‌ونقل خودرویی کشور باید در برنامه تحولی خودروسازان جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

علی آبادی دلایل اقتصادی را دیگر عامل تعقیب حرکت به سمت برقی سازی حمل‌ونقل برشمرده و گفت: اقتصاد وابسته به سلامت مردم و سوخت مصرفی، باید به سمت استفاده از انرژی‌های پاک حرکت کند.

راهبرد وزارت صمت حمایت از صنعت خودرو است

وی راهبرد وزارت صمت را حمایت از تمامی صنایع از جمله خودروسازی دانسته و تاکید کرد: ایران‌خودرو علیرغم اینکه مجموعه صنعتی مهم و باسابقه طولانی ۶۰ ساله در صنعت کشور است، اما نواقصی هم که دارد بایستی برطرف شود و به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور، به همراه تمامی صاحبان صنایع خودرویی، تلاش گسترده‌ای در تولید محصولات با کیفیت داشته باشد.

وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه اجرایی شدن و تحقق تعهدات خودروسازان تا پایان ۱۴۰۲، به صورت مستمر توسط وزارت صمت پیگیری می‌شود و بر ضرورت ایفای کامل تعهدات اهتمام داریم، گفت: توسعه و تولید خودروهای با کیفیت بالاتر نیز ضروری است. خودروسازان باید خودروهایی شایسته مردم ایران تولید کنند؛ این اصل بنیادین دارای اهمیت بالایی درسیاست‌های کلان وزارت صمت است.

گفتنی است، درجریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایران‌خودرو، از محصولات آتی این گروه خودروسازی و به‌ویژه خودروهای برقی با تمرکز بر تحویل به ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز بازدید به عمل آمد و بر ضرورت تسریع در ورود این خودروها به چرخه مصرف طبق برنامه زمانی اعلام شده تاکید شد.

وزیر صمت در پایان این نشست و بازدید میدانی، از آخرین وضعیت تحویل خودروهای تولیدی این شرکت به خریداران بازدید کرده و فرآیند بارگیری و ارسال خودرو را بررسی کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=25025