• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

تنظیم‌گری کالاهای اساسی به سازمان حمایت مصرف کننده سپرده شد

  • کد خبر : 24954
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
تنظیم‌گری کالاهای اساسی به سازمان حمایت مصرف کننده سپرده شد
رئیس سازمان حمایت ، گفت: حسب دستور رئیس جمهور برای متمرکز شدن نظارت و بازرسی در قیمت کالاها و خدمات و پرهیز از موازی‌کاری مسئولیت هماهنگی و تنظیم‌گری کالاهای اساسی به سازمان حمایت مصرف کننده تفویض شد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، گفت: تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اتاق اصناف ایران و معاونت تجارت و خدمات برای نظارت بر بازار امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه سامانه هوشمندسازی فرایندهای نظارتی در اختیار اصناف قرار می‌گیرد و از این پس فرآیندها توسط اتاق اصناف هوشمندسازی خواهد شد.

به گفته وی نظارت بر بازار بر عهده چندین دستگاه ناظر بود که حسب دستور رئیس جمهور برای متمرکز شدن نظارت و بازرسی در قیمت کالاها و خدمات و پرهیز از موازی‌کاری مسئولیت هماهنگی و تنظیم‌گری کالاهای اساسی به سازمان حمایت مصرف کننده تفویض شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر اینکه تفویض اختیارات رافع هیچ مسؤولیتی نیست و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای شرایط استفاده کنیم، تصریح کرد: در حوزه تنظیم بازار دو موضوع تأمین کالاهای اساسی و نظارت باید همزمان دنبال و پیگیری شود و اگر عرضه و تقاضا با هم هماهنگ و متناسب نباشد و عوامل حوزه عرضه و تقاضا مدیریت نشود، تنظیم بازار با چالش و مشکل روبرو می‌شود.

فرهیدزاده افزود: برای اجرای سیاست‌های تنظیم بازار و دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه باید نهادها و دستگاه‌های مرتبط در بحث تأمین کالاها و سازمان حمایت در بحث نظارت و تنظیم‌گری بازار با هماهنگی و همگرایی با یکدیگر، بازار را مدیریت کنند.

وی گفت: لازم است اصناف در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های مرتبط با بازار ایفای نقش کنند. با توجه به اینکه نظارت بر بازار باید توسط خود مردم انجام شود و نظارت و کنترل مستمر بازار به منزله نظارت مردم بر مردم است، این تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید و بر اساس آن طرفین تلاش در جهت گسترش همکاری‌ها در دستور کار قرار خواهند داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=24954