• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

وزیر راه :تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 24787
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
وزیر راه :تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد
وزیر راه و شهر سازی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس با ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش پرونده نیوز، مهرداد بذر پاش پنجشنبه در حاشیه بازدید از محل ساخت تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس به خبرنگاران با اشاره به اهمیت ساخت تصفیه خانه فاضلاب درنزدیکی روستای باغکمش ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب شماره یک در شهر پردیس فعال است اما با توجه به رشد جمعیت و تحویل واحدها به مالکان ، پاسخگوی نیاز نیست و ساخت و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهر سازی گفت: تعداد قابل توجهی از واحدها را در ماه‌های گذشته تحویل دادیم و تا پایان سال نیز عدد قابل توجه دیگری هم به مالکان تحویل می شود ، با اتمام سایر پروژه ها جمعیت پذیری شهر افزایش پیدا می کند و باید زیرساخت های لازم تامین شود.

وزیر راه :تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد

بذر پاش افزود: یکی از زیر ساخت های اصلی موضوع فاضلاب شهر است که اگر تدبیر جدی حاصل نشود شهر و همسایگان شهر دچار مشکلات زیست محیطی می شوند.

وی توضیح داد: از مدیر شهر جدید خواستیم که اتصالی به تصفیه خانه شماره یک به طور موقت در طی دو ماه آینده انجام شود تا با این اتصال برای آینده هم ظرفیتی ایجادو مشکلات احتمالی بر طرف بشوند.

وزیر راه وشهر سازی ادامه داد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ تا امروز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخشی از پروژه به دلیل مشکلات مالی دیده نشده به مشکل خورده بود ، در جلسه امروز با قرارگاه خاتم که مجری این طرح است مقرر شد در قالبهای مختلف تامین منابع مالی را انجام بدهیم و این تصفیه خانه با ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب تا ۳۰ تیر ماه( ۶ ماه آینده) به بهره برداری برسد.

وزیر راه :تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد

بذرپاش گفت: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ ظرفیت خوبی برای پاسخ به نیاز جمعیت شهر جدید پردیس را دارد و برای هدف های بلند مدت تمهیدات دیگر را در صورت نیاز خواهیم داشت.

تا آخر سال ۷ هزار واحد مسکن مهر پردیس تحویل می شود

وزیرراه و شهر سازی از تحویل هفت هزار واحد دیگر به مالکان تا پایان امسال خبرداد و اظهار داشت: بخش باقی مانده واحدهای مسکن مهر پردیس تا پایان امسال و نیمه اول سال آینده به مالکان تحویل داده می شود.

بذر پاش گفت: ۱۰ هزار واحد از مسکن های مهر که از ۱۲ سال پیش معطل باقی مانده بود را به متقاضیان تحویل دادیم. وی گفت: برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در این دولت منابع مالی، آورده متقاضی و وام نداشتیم و در بودجه عمومی هم منابعی برای تکمیل آن دیده نشده است، ساخت آن در تعهد دولت است و باید روش های دیگر تامین مالی را اتخاذ می کردیم که برای تحویل ۱۰ هزار واحد انجام شد و واحدها را تحویل دادیم.

وزیرراه و شهرسازی گفت: برخی از پروژه ها هنوز روی خاک هستند و برای آنها تمهیدی در نظرگرفتیم تا با توافق مالک بتوانیم آنها را به روشی به اتمام برسانیم.

بذر پاش ادامه داد: بنا بر فرمایش رئیس جمهور ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر از گذشته باقی مانده بود و با تمهیدات ویژه ۱۱۶ هزار واحد از ۲۴۰ هزار واحد به هموطنان تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های مسکن مهر پردیس طی چند ماه اخیر رشد خوبی داشته، توضیح داد: یکی از موضوعات خوبی که در این دوره همکاران ما در وزارت راه و شهر سازی در حوزه مدیریت سیاسی شهرستان موفق شدند اجرا کنند، موضوع کنترل بازار بود .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با اجرای این سیاست شاهد کاهش قیمت های مسکن در شهر جدید پردیس هستید و در برخی از فاز ها تا ۴۰ درصد هم کاهش قیمت را مواجه بودیم. شاید کاهش قیمت واحدها برای برخی خبر بدی باشد اما برای اکثریت جامعه خبر خوبی است، مسکن کالایی برای سوداگری نیست برای استفاده عموم مردم است و در این راستا هر قدر بتوانیم از ابزارها برای کاهش قیمت استفاده می کنیم.

وی گفت: درمسکن مهر شهر جدید پردیس قیمت خانه ها به چهار میلیارد تومان رسیده بود که الان خرید خانه با قیمت های پایین تر نیز مقدور شده است.

وزیر راه و شهر سازی توضیح داد: سیاست نظارت بر مشاورین املاک، مالیات برخانه های خالی و سایر روشها که در دستور وزارت راه و شهر سازی است را دنبال می کنیم تا بتوانیم ثبات در قیمت مسکن را شاهد باشیم و حتی کاهش قیمت را در فواصل بعدی در دستور کار قرار می دهیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=24787