• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0
معاون وزیر صمت:

۱۰ هزار واحد صنعتی دانش‌بنیان در کشور فعال شده است

  • کد خبر : 24155
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
۱۰ هزار واحد صنعتی دانش‌بنیان در کشور فعال شده است
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر در حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی دانش‌بنیان در کشور فعال شده است که در تلاشیم این واحدها در کنار تولید محصولات کیفی به رشد کمی برسد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایرنا، محمد مجید فولادگر روز چهارشنبه در بازدید از کارخانه تصفیه روغن در استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران افزود: اگرچه رویکرد درستی در خصوص افزایش کمی واحدهای صنعتی دانش‌بنیان در کشور طی سال های گذشته شکل گرفته و ما نیز بر این عقیده هستیم که باید از نهایت ظرفیت‌های موجود در حوزه دانش‌بنیان‌ها باید استفاده شود اما وزارت صمت متولی کیفی‌سازی نیز هست و در تلاشیم با خلق بازارهای جدید برای این شرکت‌ها، فعالیت‌های این بخش را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی ادامه داد: از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور حدود ۱۰۰ شرکت در مقیاس بزرگ اقتصادی فعالیت دارند که این نشان می‌دهد باید در این حوزه اقدامات و فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ریل‌گذاری خوبی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور انجام شده و بسته حمایتی خوبی از جمله در رابطه با صندوق سرمایه‌گذاری صنایع پیشرفته، گمرک و ارز تهیه شده تا جوانان نخبه و توانمند در مسیر تولید قرار گرفته و مسیر برای آنها تسهیل شود.

فولادگر، تعداد واحدهای تولیدی نیمه‌تمام کشور را ۲۱ هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد هشت هزار واحد پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ۲۳۰۰ واحد پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارد.

وی تاکید کرد: تمرکز ما بر تکمیل واحدهای نیمه‌تمام است متمرکز شده است و در همین راستا از واحدها در خصوص تسهیلات سرمایه درگردش و ثابت حمایت می‌کنیم.

فولادگر در خصوص واحدهای صنعیت راکد نیز گفت: وظیفه‌ای که برعهده ما گذاشته شده است آنالیز و بررسی علت رکود این واحدهاست.

رشد ۱۰ پله‌ای اداره‌کل صمت چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به پایش ادارات کل صمت استانها به صورت هر سه ماه یکبار اشاره کرد و گفت: صمت چهارمحال و بختیاری در سه ماهه دوم امسال توانسته ۱۰ پله ارتقا پیدا کند.

فولادگر یادآور شد: در وزارت صمت استان ها را بر مبنای ۳۰ شاخص متنوع هم در حوزه تجارت هم در حوزه معدن و حقوق دولتی و هم در خصوص راه‌اندازی واحدهای راکد و رشد تولید ارزیابی می‌کنیم که در این خصوص چهارمحال و بختیاری رشد بسیاری خوبی در ماه‌های اخیر داشته است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صمت به منظور بازدید و بررسی واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری به مدت ۲ روز به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=24155