• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
0

افزایش ظرفیت نگهداری کالای اساسی در بنادر با ساخت سیلوهای جدید

  • کد خبر : 23480
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
افزایش ظرفیت نگهداری کالای اساسی در بنادر با ساخت سیلوهای جدید
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی امروز گفت: از چالش‌های اساسی در حوزه کالاهای اساسی، کمبود ظرفیت نگهداری بود که تغییر رویکرد در سلامت کالای اساسی با ظرفیت‌سازی ساخت سیلو در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، جلیل اسلامی معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی امشب در همایش توسعه دریامحور که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ۵۰۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

وی اضافه کرد: در بنادر کوچک که ماهیت مردمی دارد، وظایف متعددی بر عهده داریم که ساماندهی، برون‌سپاری و تجهیز این بنادر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه کالای اساسی از چالش‌های اساسی کمبود ظرفیت بود که تغییر رویکرد مهم در سلامت کالای اساسی با ظرفیت‌سازی ساخت سیلو در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: این رویکرد جدید با همت بخش خصوصی شکل توسعه‌یافته‌ای در بنادر کشور یافته است و ظرفیت در جای ۲ میلیون تنی را فقط برای سیلو خواهیم‌ داشت.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: مشارکت خارجی در قرارداد تجهیز بنادر داریم که قراردادهای آن امشب امضا می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: سازمان بنادر در دولت سیزدهم بهره‌برداری از ۵۵ تجهیز دریایی و بندری را آغاز کرد و سفارش ساخت ۵۳ تجهیز بندری و دریایی و ساخت ۵۰ فروند شناور مسافری را در دست اقدام دارد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=23480