• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
1
فرماندار آستارا:

امکان نوبت گیری برای کامیون‌های خارجی مهیا شد

  • کد خبر : 23294
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
امکان نوبت گیری برای کامیون‌های خارجی مهیا شد
فرماندار شهرستان آستارا گفت: امکان نوبت‌گیری از طریق سامانه برای کامیون‌های خارجی فراهم شد و آنها می‌توانند قبل از ورود به آستارا نوبت بگیرند و کمتر معطل شوند.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فصل صادرات در شهرستان آستارا آغاز شده است و در این ایام شاهد حجم بسیار زیادی از کامیون‌ها در ورودی و سطح شهرستان هستیم؛ رسوب آنها به دلیل اجازه ورود کُند به کشور آذربایجان است.

وی افزود: کشور آذربایجان روزانه به ۲۵۰ کامیون اجازه ورود می دهد و این در حالی است که روزانه شاهد ورود بیش از ۵۰۰ کامیون در پایانه و گمرک آستارا هستیم؛ این امر باعث ترافیک و توقف آنها در سطح شهرستان و پایانه می‌شود.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: همه تلاش مسئولان شهرستان و ادارات مرتبط این است که زمان توقف کامیون‌های تجار ما در سطح شهرستان و پایانه به حداقل برسد و در این راستا سامانه نوبت دهی را راه اندازی کردیم که همه کامیون ها در هر جای کشور بتوانند برای حضور در پایانه نوبت بگیرند و در آستارا معطل نشوند و زمانی که نوبت آنها نزدیک می شود در پایانه حضور پیدا کنند و برای تسهیل بیشتر، نوبت گیری کامیون های خارجی را هم راه اندازی کردیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا بیان کرد: پل جدید ماشین رو پایانه مرزی آستارا چند روز آینده به بهره برداری می رسد؛ با بهره برداری از این مسیر کامیون‌ها خالی می‌توانند از کشور آذربایجان به راحتی وارد کشور شده و در ورودی پل قدیم دیگر شاهد تجمع و ترافیک نخواهیم بود که این موضوع در خصوص ورود و خروج کامیون‌ها بسیار تاثیرگذار است.

شهاب زاده خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل بیشتر تردد و عدم رسوب کامیون‌ها در سطح شهرستان و رفاه بیشتر رانندگان آنها ساخت و راه اندازی شهرک حمل و نقل را در دستور کار داریم که اقدامات اولیه آن و هماهنگی‌های لازم با مسئولان مرتبط صورت گرفته است و تا اوایل سال آینده این طرح در فضایی بالغ بر ۲۷ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که با مدارک ناقص وارد شهرستان می‌شوند با مشکل مواجه خواهند شد؛ یکی از دلایل ترافیک و صف در شهرستان و پایانه نیز حضور این گونه کامیون‌ها است و در خصوص رفع مشکلات خود باید به شرکت‌های حمل و نقل مراجعه و مجوزهای لازم را گرفته و مدارک خود را کامل کنند.

فرماندار شهرستان آستارا گفت: با جلسات متعددی که با هماهنگی مسئولان استانی و شهرستانی انجام شده، همکاری خوبی بین گمرک و پایانه صورت گرفته شده است و قرار شده شرکت‌های حمل و نقل نیز در این خصوص و در راستای صدور مجوزهای لازم برای خودروها اقدام نمایند؛ زیرا قرار بر این است، از ارائه خدمات به کامیون های فاقد مجوز و مدارک خودداری شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=23294