• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

افزایش ناوگان شاتل سرویس به ۱۹۰ ون؛ بزودی

  • کد خبر : 23240
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
افزایش ناوگان شاتل سرویس به ۱۹۰ ون؛ بزودی
معاون حمل و‌ نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: فعلا ۴۰ دستگاه ون در سامانه شاتل سرویس فعال است.

به گزارش پرونده نیوز، هرمزی، معاون حمل و‌ نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تکلیف داشتیم تا پایان سال ۵ هزار تاکسی نوسازی بشود و تا این لحظه ۱۲۲۸ دستگاه بازسازی شده و قطعا تا پایان دی ماه ۲۰۵۰ دستگاه نوسازی شده قطعی خواهیم داشت، گفت: قریب به ۱۷۰۰ حواله به خودروسازان انجام شده و با کمک ایران‌خودرو تا پایان سال ۵ هزار دستگاه را عملیاتی می کنیم. موضوعی که به تازگی شاید سوالی را مطرح کرده باشد، موضوع شاتل است. سامانه شاتل مجموعه‌ای شامل قریب به ۱۹۰ دستگاه ون است که به تازگی وارد مرحله اجرایی شده و در نهایت شرکت تجارت الکترونیک عهده دار آن شده است. سامانه شاتل سرویس هنوز کامل از آب و گل در نیامده و ما در مرحله جدیدی از خدمت هستیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه فعلا ۴۰ دستگاه ون در سامانه فعال است، عنوان کرد: امیدوارم این موضوع بزودی حل شود و تا دو هفته آینده تمام این ۱۹۰ دستگاه را در سامانه داشته باشیم و خدمت رسانی به مردم را حداکثری کنیم.

وی با اشاره به پایانه شرق گفت: در مسئله پایانه شرق نیز تکلیفی فرض کردیم و زیر بار آن رفتیم. در این راستا شرکت شهروند هم به کمک ما آمد. تعهد پیمانکار بهره برداری از این پایانه تا دی ماه بود اما وقفه در تامین منابع شهروند باعث شد تا ۲۰۰ میلیارد تومان تا فردا به پیمانکار تقدیم بشود. پیشرفت فیزیکی پروژه ۸۰ درصد به بالاست و این بار به زمین مانده با کمک شورا حل خواهد شد.

هرمزی خاطرنشان کرد: ما یک سری قرارداد و تفاهم‌نامه با طرفین چین بستیم. دو قرارداد ناظر به تامین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۰۰۰ دستگاه گازی بود که با همت و نگاه وزارت صمت موضوع به سمت برقی شدن تمام این ۲۰۰۰ دستگاه رفت. از محل قرارداد ۳۰۴۰ دستگاه تولید داخل نیز دو بسته ۵۰۰ تایی قرارداد برقی با عماد و شتاب داشتیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد با شرکت عماد که متوقف شده و قرارداد با شرکت شتاب هم به دلیل زمان طولانی تحویل و قیمت بالا لغو شد، گفت: بعد از سفر چین فضایی جدید در حوزه خودروسازها رقم خورد و قرارداد با شرکت شتاب بعد از سفر چین کاهش ۱۵ درصدی به لحاظ قیمت داشت. بنابراین یکی از نتایج سفر این بود که قراردادهای داخلی ضابطه مند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با مجموعه شتاب الحاقیه فنی روی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را پیش می‌بریم و ۱۰۰۰ دستگاه دیگر نیز با خودروساز چینی که از قدیم با آن کار می کردیم پیش می رود. موضوع فنی آن را هم در چین و با اعزام کمیته‌ای در هفته آینده جلو می بریم.

هرمزی عنوان کرد: همچنین قرارداد ۱۰ هزار دستگاه تاکسی در چین بسته شد و بر اساس فرصتی که دولت و بانک مرکزی ایجاد کردند باعث افزایش این عدد به ۲۵ هزار دستگاه شده است. این مسئله نیز هفته آینده با حضور نماینده تاکسیرانی در چین دنبال خواهد شد. مدل قرارداد ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی نیز نهایی شده است و مدل و شرایط آن مشابه دو قرارداد دیگری است که کمیته ای که به چین می‌رود آنها را نهایی خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین بیان کرد: تفاهم‌نامه ورود ۱۰ هزار دستگاه ون برقی نیز تبدیل به قرارداد شده و به این پیوست اضافه خواهد شد. شهردار نیز موضوع استاندارد این دستگاه‌ها را با شرکت استاندارد جلو خواهد برد.

وی در پایان با اشاره به ۲ تفاهم‌نامه‌ای که با چین بسته شده است، گفت: تفاهم نامه اضافه شدن ۲۵۹ واگن و ساخت خط یازده از جمله موضوعات مهمی است که به دنبال تبدیل آن به قرارداد هستیم. درباره خط ۱۱ هم در حال انعقاد قرارداد با شریک چینی هستیم و تا دی ماه قرارداد اجرایی خواهد شد. منبع مالی آن از طریق ۵ درصد آورده فاینانس خواهد بود. همچنین امیدوارم ۲۵۹ دستگاه واگن را نیز با کمک سازمان شهرداری ها اجرایی کنیم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=23240