• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

اتاق اصناف، بهترین مرجع صدور مجورهای کسب و کار است

  • کد خبر : 23175
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
اتاق اصناف، بهترین مرجع صدور مجورهای کسب و کار است
رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: تمیزترین مراجع صدور مجوزها، اتاق اصناف هستند که به راحتی نسبت به اجرای قانون اقدام کردند.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما جلسه ماهانه اتاق اصناف با وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در اتاق اصناف تهران برگزار شد. در این نشست در ابتدا روسای اتحادیه‌ها در خصوص مشکلات اتحادیه‌ها توضیحاتی را ارائه دادند.

بعد از توضیحات روسای اتحادیه‌ها آقای خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از ابتدای امسال هرجا که بحث مجوز‌های کسب و کار مطرح بوده، از اتاق اصناف تشکر کرده ام. در خصوص مجوز‌های کسب و کار، شاهد یک همکاری بی سابقه اتاق اصناف کشور و تهران در این زمینه بودیم و لازم است تا از همه دوستان تشکر کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در حدود ۲۰ مورد از درخواست‌هایی که از ابتدای سال از سوی اصناف طرح شده بود، در هیات مقررات زدایی به بحث گذاشته شد و به نتیجه رسیده است.

آقای رستگارپور رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه بیان کرد: با گفتگو‌هایی که امروز صورت گرفت، قرار بر این شد که طرح مشترکی میان ما و وزارت اقتصاد انجام شود. با این اقدامات، امیدواریم که بتوانیم در امور اقتصادی مردم تسهیل گری کنیم.

وی ادامه داد: ما در صدد هستیم تا نظارت‌های پسینی اتحادیه‌ها نسبت به متقاضیان دریافت مجوز‌ها بعد از دریافت مجوز اعمال شود.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان گفت: یکی از مطالبات امروز ما این است که موانع باقی مانده بر سر راه مجوز‌های صنفی و نظارت‌های پسینی نیز با کمک و همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی برطرف شود. با توجه به تعداد واحد‌های صنفی که در تهران داریم، حتما باید اتحادیه‌ها تقویت شوند تا نظارت‌های آن‌ها برخط و دقیق‌تر باشد. در این راستا، هم به کمک‌های مادی و هم به یکسری امکانات فنی نیاز داریم. در این خصوص با وزیر اقتصاد صحبت کردیم و ایشان هم قول مساعدت‌هایی را داده است.

آقای سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بزرگ‌ترین مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار در کشور، اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی هستند که بیش از ۶۰ درصد از تمام مجوز‌های کشور را صادر می‌کنند. با این وجود، تمیزترین مراجع صدور مجوزها، اتاق اصناف هستند که به راحتی نسبت به اجرای قانون اقدام کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=23175