• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

سرگردانی زائران در مرزها / معطلی بیش از۵ ساعته

  • کد خبر : 22900
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
سرگردانی زائران در مرزها / معطلی بیش از۵ ساعته
در پیاده روی اربعین امسال حدود 4میلیون و 50 نفر ایرانی حضور داشتند، به جز تعداد اندکی، اکثر مردم زمینی رفتند که در برگشت به خانه سرگردان شدند.

به گزارش پرونده نیوز، اربعین امسال هم مانند چند سال اخیر با حضور ایرانیان با شکوه برگزار شد. زائران از هر نقطه ایران خود را به عراق رساندند و به راحتی به عراق رسیدند؛ اما دربازگشت ورق برگشت.

در روز اربعین تا جمعه که خبرنگار اعزامی حضور داشت، شاهد حضور تعدادی از مسافرانی بود که بر روی زمین نشسته یا در صف هایی که گاها تا ۲ کیلومتر ادامه داشت منتظر اتوبوس بودند. در مرز مهران که اتوبوس، ون یا حتی خودروی سواری پیدا نمی شد که زائران را به مقصدشان برسانند. طبق اظهارات مردم برخی از مسافران تا ۸ ساعت هم منتظر ماندند؛ اما خبری از اتوبوس نبود، گهگاهی تک اتوبوسی می آمد که با نظارت نیروهای انتظامی برای سوار شدن هدایت می شدند. متاسفانه در پایانه برکت با اینکه کلی زائر هنوز برنگشته بودند؛ موکب ها را جمع کرده بودند و مسافران روی زمین با دمای نزدیک به ۵۰ درجه سانتیگراد منتظر بودند و فقط بطری آبی که در یخ ها غوطه ور بود، کمی از عطش آنها کم می کرد و همه خسته و کلافه از سردرگمی که کی بعد از چند روز پیاده روی در هوای گرم و طاقت فرسا به مقصد و منزل گاه خواهند رسید.

مینا ۶۵ ساله زائر تهرانی است که می گوید: از ساعت ۸ صبح تاکنون که ۴ بعد از ظهر است، منتظر و در صف تهران ایستادیم، با این دمای هوا واقعا کلافه شدم، کسی نیست نظارت کند، می خواهند کاری کنند که دیگر در این ایام به کربلا نیایم.

خبرنگار اعزامی هم از ساعت ۱۲ تا ۲۰:۴۰ دقیقه ایستاده بود و تماشاگر اوضاع نامناسب زائران بود.

ماموران نظامی در آنجا حضور داشتند تا نظم برهم نخورد، برخی اوقات آبی هم به دست زائران می دادند.

به گفته یکی از ماموران نظامی حاضر در مرز مهران، متولی سامان دهی این اوضاع و نبود اتوبوس بر عهده وزارت راه و شهرسازی می باشد. اینکه هر کسی از هر کجای عراق بدون معطلی خود را به مرزها رساند؛ اما در مرز غافلگیر می شد، خود جای علامت سوال دارد.

نهایتا در ساعت ۱۹ حدود ۱۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد از تهران به مرز مهران رسید و اعلام کردند، هر کسی که  بخواهد می تواند زودتر سوار اتوبوس شود و  اتوبوس واحد با  ۳۵۰ هزار تومان بدون صف آنها را به مقصد تهران سوار می کرد.

بعد از آن با اینکه ۱۰ اتوبوس خیل عظیمی از مسافران را به مقصد تهران برد، باز هم تعداد بیشماری منتظر و در صف بودند.

با توجه به اینکه متولیان امر آمار زائران به اربعین را می دانستند، باید به این موضوع  توجه می کردند تعداد کمی می توانستند از طریق هوایی با هواپیما بروند و مابقی از طریق زمینی اعزام می شوند، این عدم مدیریت در جا به جایی مسافران در شان زائران نیست.

حال اینکه با تمام مشکلات بالاخره مسافران سوار اتوبوس شدند؛ اما با رفتار نامناسب رانندگان و عدم تکریم آنها مواجه شدند.

باید به وزارت راه و شهرسازی متذکر شد که این اوضاع ممکن است، بسیاری از مردم را از رفتن به اربعین پشیمون کنند و ترجیح بدهند، به راحتی در زمان دیگری به عتبات عالیات بروند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22900

نوشته های مشابه