• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6

مشکل تامین آب شرب در هیچ منطقه‌ای وجود ندارد

  • کد خبر : 22823
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
مشکل تامین آب شرب در هیچ منطقه‌ای وجود ندارد
سخنگوی صنعت آب گفت: برای تامین آب در هیچ نقطه‌ای از کشور مشکل نداریم و در این شرایط نیز مدیریت و کنترل فشار آب اعمال نمی‌شود.

سخنگوی صنعت آب گفت: برای تامین آب در هیچ نقطه‌ای از کشور مشکل نداریم و در این شرایط نیز مدیریت و کنترل فشار آب اعمال نمی‌شود.

فیروز قاسم زاده با تاکید بر اینکه باتوجه به وضعیت منابع آبی در حال حاضر برای تامین آب شرب در کشور  گفت : در هیچ منطقه‌ای از کشور هیچ مشکلی نداریم، اظهار کرد: سخت‌ترین شرایط را در تابستان سال گذشته پشت سر گذاشتیم و اکنون هیچ مساله‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به وضعیت تامین آب در تهران و شهرهای بزرگ نیز گفت: در تهران و شهرهای بزرگ نیز هیچ مشکلی برای تامین آب نداریم و شرایط نرمال است و مشکلی وجود ندارد که بخواهیم به سمت مدیت و کنترل فشار آب برویم.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه با این حال نمی‌توان گفت با هیچ مشکلی در حوزه آب مواجه نیستیم، تصریح کرد: تغییر اقلیم شرایط خاصی را ایجاد کرده و باتوجه به اینکه کشورمان کشوری است که حدود ۲۵۰ میلیمتر بارش دریافت می‌کند که این میزان یک سوم بارش جهانی است؛ به همین دلیل ایران جزو مناطق خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه با روند تغییرات اقلیمی پیش رو، نیازهای ما به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است و محدودیت‌های آبی تشدید می‌شود و لاجرم باید به سراغ زیرساخت‌های جدید برویم و همین امر کار را برای مدیریت آب کشور با دشواری روبرو می‌کند، گفت: این تغییرات می‌تواند در دسترس بودن آب، خطر سیل و طراحی و بهره‌برداری از سیستم‌های زیرساخت آب را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: با افزایش دمای جهانی، یخچال‌های طبیعی و لایه‌های یخی ذوب می‌شوند و به افزایش سطح آب دریا کمک می‌کنند؛ بنابراین این امر تهدیدی برای مناطق ساحلی و مناطق کم ارتفاع است و خطر نفوذ آب شور به منابع آب شیرین را افزایش می‌دهد و به طور بالقوه بر طراحی و مکان زیرساخت‌های ساحلی تأثیر می‌گذارد. تغییرات اقلیمی می‌تواند بر دسترسی به منابع آب از جمله آب‌های سطحی و زیرزمینی تأثیر بگذارد؛ این امر می‌تواند بر تامین آب برای مقاصد شرب، صنعت و کشاورزی تاثیر بگذارد و نیاز به تغییر استراتژی‌های مدیریت آب و برنامه‌ریزی توسعه زیرساخت‌ها ایجاد کند.

به گفته سخنگوی صنعت آب با این تفاسیر اکنون هیچ مشکلی برای تامین آب در کشور وجود ندارد و به تازگی نیز برنامه‌هایی در این راستا تدوین شده و تمام تدابیر لازم برای تامین آب شرب همه مشترکان درنظرگرفته شده است اما نباید از موضوع مدیریت مصرف آب نیز غافل شد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22823