• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5
آغاز طرح جدید شماره گذاری خودرو از درب منزل

رئیس پلیس راهور فراجا از آغاز طرح جدید شماره گذاری خودرو از درب منزل خبرداد.

  • کد خبر : 22775
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
رئیس پلیس راهور فراجا از آغاز طرح جدید شماره گذاری خودرو از درب منزل خبرداد.
پرونده نیوز _ سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا امروز سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲، در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع غزه و ظلم رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: انشالله به زودی زود شاهد نابودی این رژیم و آزادی مردم فلسطین باشیم.

پرونده نیوز _ سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا امروز سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲، در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع غزه و ظلم رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: انشالله به زودی زود شاهد نابودی این رژیم و آزادی مردم فلسطین باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: ما سال گذشته فقط در شهرها ۳۵ میلیارد تردد توسط ۳۹ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین ثبت شد.

سردار هادیان‌فر با بیان اینکه در تهران روزانه بیش از ۲۰ میلیون تردد انجام می‌شود افزود: ۶/۸ میلیارد تردد در همین باره زمانی در جاده‌های کشور ثبت شده و این حجم تردد، مسؤولیت پلیس راهور برای مدیریت و تسهیل در تردد ها را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به گواهینامه دو زبانه اشاره کرد و گفت: این گواهینامه را آماده کردیم و به زودی در دسترس قرار می گیرد؛ یک طرف عکس مالک گواهینامه و مشخصات به زبان فارسی و در طرف دیگر مشخصات به زبان انگلیسی است؛ همچنین وضعیت رانندگی و مجوزهای مربوطه ثبت شده است که این گواهینامه با تعاملی که با ۱۳ کشور داشته ایم کاربرد دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا به رنگ‌بندی گواهینامه پرداخت و اعلام کرد: سه رنگ سفید و نقره ای و طلایی بر اساس اعتبارسنجی رانندگان تعلق می گیرد که به ترتیب به رانندگان خوب، خیلی خوب و عالی داده شده و دارای مزایای ویژه ‌‌‌‌ای همچون کاهش جریمه رانندگی و تخفیف در بیمه و … خواهد بود .

سردار هادیان فر با بیان اینکه گواهینامه دوزبانه برای متقاضیان صادر می‌شود تصریح کرد: رنگ‌بندی گواهینامه برای همه ۵۲ میلیون دارنده گواهینامه اعمال شده و افراد از گواهینامه سفید قانونمند می توانند به نقره‌ای و طلایی ارتقا پیدا کنند.

کتاب جدید آیین نامه به زودی روانه بازار می شود

وی به تغییر کتاب نامه آئین نامه پرداخت و گفت: کتاب نامه آیین نامه در گذشته با حجم زیادی نوشته شده بود اما با تدبیر فرمانده کل انتظامی کشور، این کتاب را تغییر دادن و ساده سازی شد و تکلیف قانونی را لحاظ کردیم که یک سوم قیمت کتاب قبلی بوده و به زودی چاپ نهایی شده و در اختیار تمام متقاضیان دریافت گواهینامه در کتاب فروشی ها قرار خواهد گرفت.

 رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه از شماره‌گذاری وسائل نقلیه در درب منازل خبر داده و گفت: با تلاش‌هایی که پلیس راهور با دولت محترم انجام داد تمامی زیر ساخت های شماره گذاری خودرو در درب منزل انجام شده و به زودی شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

سردار هادیان فر در ادامه با تأکید بر تلاش شبانه‌روزی پلیس راهور فراجا در راستای تسهیل شماره گذاری خودرو گفت: هماهنگی‌های لازم با سازمان ثبت انجام شده تا از این به بعد شماره گذاری خودرو‌ها را از درب منازل انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا به تأمین خودروهای مورد نیاز برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: خودروهای ون مخصوصی را برای این کار در نظر گرفتیم که در این خودروها تمامی امکانات تعویض پلاک تعبیه شده و به سیستم مراکز تعویض پلاک متصل هستند؛ در واقع به نوعی داشبورد کاری را در این خودروها راه‌اندازی کردیم تا مردم از این پس، بعد از ثبت نام اینترنتی در سامانه شماره گذاری خودرو شاهد گزینه دیگری یعنی شماره گذاری در منزل بوده که می توانند این گزینه را انتخاب کرده و سپس مدارک لازم را در سامانه بارگذاری کرده و بعد از آن با گرفتن نوبت، خودروی مجهز به امکانات تعویض پلاک به در خانه آنها اعزام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح آزمایشی خدمات پلاک خودرو در منزل (شماره گذاری و تعویض پلاک) به صورت آزمایشی در سطح تهران شروع شده است گفت: این طرح پس از آزمون و رفع خطاها در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه شماره‌گذاری وسایل نقلیه به ۳ صورت حضوری، اینترنتی و درب منزل انجام می‌شود افزود: خدمت جدید که برای جانبازان و کهنسالان و معلولان در نظر گرفته شده است همین خدمات شماره گذاری از در منزل است که صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست افراد به مراکز شماره‌گذاری خودرو مراجعه کنند اما باید افراد برای دریافت این خدمت  از سایت سخا نوبت بگیرند.

۶.۵ میلیون نفر از راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه رانندگی هستند

رئیس پلیس راهور فراجا به موضوع اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت پرداخت و گفت: طبق آمارهای ما حدود ۶.۵ میلیون نفر از راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه رانندگی هستند که  این افراد باید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنند که با بررسی متوجه شدیم ۸۵ درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، از این وسیله برای امرار معاش ‌و گذران زندگی استفاده می‌کنند؛ از سوی دیگر شرکت در کلاس‌های آموزشی برای موتورسواران زمان‌بر ‌و هزینه‌بر بوده به طوری‌که هزینه صدور گواهینامه موتورسیکلت در آموزشگاه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح صدور یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت در ۵۸ شهر در ۱۵ استان کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: در گذشته هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، اما با اجرای طرح صدور یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت، این هزینه ۷۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به آمار تصادفات اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در برنامه هفتم توسعه که مراحل نهایی تدوین خود را در مجلس شورای اسلامی می‌گذراند و قرار است از سال آینده اجرای آن آغاز شود، تکلیف شده است که در طول پنج سال، سالانه باید ۱۰ درصد آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی کاهش یابد، اما براساس آمار پزشکی قانونی، متاسفانه در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، تعداد جان‌باختگان تصادفات رانندگی در سطح کشور ۸.۳ درصد افزایش یافته است.

سردار هادیان فر به طرح‌ ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و خالی شدن پارکینگ‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر ۲۷۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها مانده است چراکه قابلیت ترخیص نداشته و فرسوده هستند، این موتورسیکلت‌ها باید اسقاط شود؛ چرا که دیگر مالکان هم تمایلی برای ترخیص این وسایل نقلیه ندارند.

 رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با انتقاد از عدم اجرای طرح اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متأسفانه هیچ خروجی برای خودروهای فرسوده و اسقاطی وجود ندارد و با این روند شرایط ترافیکی بحرانی را خواهیم داشت و می‌توان گفت با روند کنونی تا سه سال آینده ترافیک در کلانشهرها و جاده‌ها قفل خواهد شد.

سردار هادیان فر ضمن اشاره مجدد به طرح جدید شماره گذاری خودرو در درب منازل، گفت: این طرح خدمت جدیدی است که برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، معلولان و سالمندان و سایر افراد متقاضی که مراجعه حضوری برای آنان سخت است، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد برای دریافت نوبت باید به سایت سخا مراجعه کنند تصریح کرد: با اجرای این طرح صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست به مراکز شماره گذاری خودرو مراجعه شود.

سردار هادیان‌فر افزود: اجرای این طرح به صورت آزمایشی در تهران آغاز می‌شود و از فردا ۱۰ آبان متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و همکاران راهور فردای همان روز تمام مراحل شماره‌گذاری را درب منزل انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه خودروهای ون ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده و تمامی امکانات تعویض پلاک در آن تعبیه شده است تا به سیستم مراکز تعویض پلاک متصل باشند، در خصوص اجرای این خدمت در سراسر کشور هم گفت: این طرح به صورت پایلوت در تهران اجرا شده و در ادامه با توجه به  میزان استقبال در آینده در سایر استان‌ها هم اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22775