• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
صدور کد رهگیری

صدور ‌کد رهگیری رایگان برای ۳۱ هزار قرارداد اجاره‌

  • کد خبر : 22495
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
صدور ‌کد رهگیری رایگان برای ۳۱ هزار قرارداد اجاره‌
پرونده نیوز : با گذشت 5 ماه از راه‌اندازی سامانه ثبت املاک و مستغلات، 31 هزار قرارداد اجاره در این سامانه تکمیل شد و کد رهگیری رایگان گرفت. از اردیبهشت‌ سال جاری بستر ثبت رایگان قرارداد اجاره بین موجر و مستأجر در قالب سامانه ثبت املاک و مستغلات راه‌اندازی شد.

پرونده  نیوز : با گذشت ۵ ماه از راه‌اندازی سامانه ثبت املاک و مستغلات، ۳۱ هزار قرارداد اجاره در این سامانه تکمیل شد و کد رهگیری رایگان گرفت.

 از اردیبهشت‌ سال جاری بستر ثبت رایگان قرارداد اجاره بین موجر و مستأجر در قالب سامانه ثبت املاک و مستغلات راه‌اندازی شد.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ سوم مهر ۱۴۰۴، تعداد ۵۸۲ هزار کاربر در سامانه ثبت املاک و مستغلات ثبت نام کردند. از این تعداد تاکنون ۸۰ هزار قرارداد اجاره میان موجران و مستأجران ایجاد شده و ۳۰ هزار قرارداد نیز تکمیل شده است.

 امکان ثبت قرارداد رایگان اجاره مهیا است

در این راستا هادی عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی به خبرنگار فارس گفت: بستر ایجادشده در سامانه ثبت املاک و مستغلات اولین بستر معاملاتی شخص به شخص (P too P) کشور است که متقاضیان قرارداد اجاره می‌توانند به صورت رایگان در آن قرارداد ثبت کرده و از تمامی خدمات قضایی حول قرارداد بهره‌مند شوند.

رصد بازار وظیفه وزارت راه و شهرسازی

در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، رصد و نظارت بر بازار و ثبت همه معاملات املاک و مستغلات باید در سامانه انجام شود.

موجران و مستاجران برای انعقاد قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری رایگان می‌توانند به سامانه املاک و اسکان به آدرس (https://amlak.mrud.ir) یا به تارنمای ( https://srem.ir/) که در همان سامانه است، مراجعه کنند؛ همچنین توصیه شده است‌ کاربران از کامپیوتر یا لپ تاپ برای درج قرارداد استفاده کنند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22495