• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
افزایش 496 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۹۶ واحدی همراه شد.

  • کد خبر : 22445
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۹۶ واحدی همراه شد.
پرونده نیوز : بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرامی قرار گرفت و در پایان معاملات شاخص کل با 496 واحد رشد به 2 میلیون و یک هزار و 960 واحد رسید، اما شاخص هموزن با کاهش 1199 واحد به رقم 678 هزار و 817 واحد رسید.

 پرونده نیوز : بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرامی قرار گرفت و در پایان معاملات شاخص کل با ۴۹۶ واحد رشد به ۲ میلیون و یک هزار و ۹۶۰ واحد رسید، اما شاخص هموزن با کاهش ۱۱۹۹ واحد به رقم ۶۷۸ هزار و ۸۱۷ واحد رسید.

ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است به بیش از ۷ میلیون و ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز در بورس نسبت به روز قبل ۰٫۱ درصد تقویت شدند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰٫۱۸ درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۰٫۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰٫۸ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰٫۶ درصد کاهش یافت.

نمادهای فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس و پالایش نفت اصفهان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی نوری و پتروشیمی بوعلی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۵۱ واحد عقب نشست و به رقم ۲۴ هزار و ۸۴۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس ۴۲۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۲٫۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۴۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس روی هم رفته ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است و این نشان می‌دهد، هنوز اطمینان مردم به بازار سرمایه برنگشته و خرید و فروش در بازار سرمایه در حالت رکود قرار دارد.

همه شاخص‌های فرابورس امروز قرمز شدند اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰٫۲۱ درصد کاهش یافت. این دو شاخص با معیار هموزن ۰٫۲۸ درصد افزایش یافته است. شاخص بازار اول فرابورس ۰٫۲۳ درصد رشد و شاخص بازار دوم فرابورس ۰٫۲ درصد کاهش یافت.

نمادهای ایران‌خودرو دیزل و بانک دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، صنعتی مینو، پویا زرکان آق‌دره، انتخاب الکترونیک و گلدیران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

 اکثر کارشناسان معتقدند بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها از رشد کمتری برخوردار شده و بنابراین پتانسیل رشد دارد، اما سرمایه‌گذاری در این بازار باید همراه با مطالعه و مشورت باشد و از محل پس‌انداز و در چشم‌انداز بلندمدت صورت گیرد تا دچار زیان نشود.

یکی از روش‌های تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه است و برای این منظور باید بازار سرمایه مورد حمایت قرار گیرد تا شرکت‌ها بتوانند در یک روند شفاف و غیرتورمی به تأمین مالی اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22445