• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
بهبود شاخص اقثصادی در کشور

پنچاه شاخص اقتصادی در کشور بهبود یافته است

  • کد خبر : 22427
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
پنچاه شاخص اقتصادی در کشور بهبود یافته است
رونده نیوز : معااون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد: امروز اتفاقات خوبی را در این زمینه در کشور شاهد هستیم به طوری که بیش از ۵۰ شاخص مهم اقتصادی کشور اکنون وضعش از قبل بهتر شده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن منصوری امروز در مراسم نکو داشت روز ملی استاندارد که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: سازمان استاندارد مدعی‌العموم است که باید در نقطه حق بنشیند و بین تولیدکننده و مصرف‌کننده قضاوت درست کند لذا مدعی‌العموم دارای شاخص‌هایی از جمله دانش است.

پرونده نیوز : معااون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد: امروز اتفاقات خوبی را در این زمینه در کشور شاهد هستیم به طوری که بیش از ۵۰ شاخص مهم اقتصادی کشور اکنون وضعش از قبل بهتر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن منصوری امروز در مراسم نکو داشت روز ملی استاندارد که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: سازمان استاندارد مدعی‌العموم است که باید در نقطه حق بنشیند و بین تولیدکننده و مصرف‌کننده قضاوت درست کند لذا مدعی‌العموم دارای شاخص‌هایی از جمله دانش است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان داشت: بنابراین سازمان استاندارد باید دارای دانش باشد و از این نظر تراز سازمان باید از تولیدکنندگان بالاتر باشد تا بتواند نظارت لازم را داشته باشد. ‌

وی اظهار داشت: از جمله شاخص‌های دیگری که  سازمان استاندارد باید داشته باشد و الزام است  شفافیت است. ما در دولت سیزدهم مفتخر هستیم که خودمان را با شاخص شفافیت بسنجیم به طوری که در این دولت برای اولین بار بسیاری از محرمانه‌ترین اطلاعات را از جمله ترازنامه‌ بانک‌ها را در معرض دید قرار دادیم و لذا اطلاعات مالی  و حسابداری نزدیک به ۱۵۰۰مجموعه را برای مردم قابل ملاحظه کردیم. بنابراین شفاف شدن فرایندها در سازمان استاندارد بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مسأله سلامت هم از دیگر الزامات مهم در حوزه استاندارد است ،گفت: لذا لازم است تا این شاخص و الزام را نیز سازمان استاندارد داشته باشد.

منصوری با بیان اینکه سهم همه ما در رشد و پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور باید به دقت تعریف و ارزیابی شود، گفت: امروز اتفاقات خوبی را در این زمینه در کشور شاهد هستیم به طوری که بیش از ۵۰ شاخص مهم اقتصادی کشور اکنون وضعش از قبل بهتر شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شاخص رشد اقتصادی کشور در ابتدای این دولت ۴ درصد بود، گفت: به لطف خدا و بر اساس آمارهای رسمی شاخص رشد اقتصادی به ۶.۲ رسیده است که این اتفاق کم‌نظیری در کشور است و در بعضی از حوزه‌ها مانند نفت این شاخص رشد عدد بیشتری بوده است.
وی اظهار داشت: الزام دیگری که باید به آن توجه کرد تقویت و حفظ خوشنامی نشان استاندارد است همچنین باید این سازمان از انعطاف در عین رعایت اصول برخوردار باشد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22427