• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

یک کارشناس بازار ارز:تجربه موفق دلازر زدایی در سفرهای اربعین به دیگر سفرها نیز تسری پیدا کند

  • کد خبر : 22343
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
یک کارشناس بازار ارز:تجربه موفق دلازر زدایی در سفرهای اربعین به دیگر سفرها نیز تسری پیدا کند
خبر تصویری - تعمیم تجربه دلار زدایی در سفرهای اربعین حسینی به سایر کشور‌های منطقه می تواند تا حدود زیادی تقاضای دلار را پایین بیاورد و باعث کاهش تقاضای کاذب  ارزهای جهانی شود.

پرونده نیوز – تعمیم تجربه دلار زدایی در سفرهای اربعین حسینی به سایر کشور‌های منطقه می تواند تا حدود زیادی تقاضای دلار را پایین بیاورد و باعث کاهش تقاضای کاذب  ارزهای جهانی شود.

مهران محمدی کارشناس فعال بازار ارز در گفتگو با پرونده نیوز با بیان این مطلب افزود : عملکرد موفق بانک مرکزی در مدیریت ارزسفرهای اربعین و پرداخت دینار عراق به جای دلارباعث شد  تا تقاضای کاذب برای ارز‌های دیگر ایجاد نشود و این عملکرد شفاف بود.

وی افزود : تجربه مشابه از این اقدام در خصوص ارز‌های مسافرتی برای مدیریت بازار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و مهم‌ترین مزیت پرداخت ارز‌های هر کشور برای مسافران آن می‌تواند این باشد که دیگر نیاز نیست از ارز‌های شاخص مانند دلار و یورو استفاده کرد و از این بُعد نیاز‌ها بر روی منابع دلاری و یورویی کاهش پیدا می‌کند که خود این اثر مثبت خواهد داشت.

در کشور ما روسیه، ترکیه، عراق، عربستان، چین، سوریه و… بیشتر مقاصد مسافرتی هستند که هنگام سفر به این کشور‌ها می‌توان ارز‌های خود آن‌ها را به مسافران فروخت البته که وجود تنوع ارزی در بانک مرکزی و فراهم بودن این ارز‌ها به هنگام عملیاتی شدن طرح بسیار مهم است. در کل دلارزدایی، تقویت پول‌های ملی، مدیریت بازار ارز و کنترل تقاضای کاذب بر بازار‌های ارزی از جمله مزیت‌های پرداخت ارز‌های هر کشور به مسافران آن خواهد بود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22343