• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

قیمت نفت افزایش یافت

  • کد خبر : 22265
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
قیمت نفت افزایش یافت
قیمت نفت در معاملات امروز به علت کم شدن عرضه این کالای اساسی در بازارهای جهانی به 85.46 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

پرونده نیوز- قیمت نفت در معاملات امروز به علت کم شدن عرضه این کالای اساسی در بازارهای جهانی به ۸۵٫۴۶ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با کم شدن عرضه در جهان به علت کاهش صادرات نفت عربستان و روسیه که نگرانی در مورد رشد تقاضا در جهان را خنثی کرده است، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۶۶ سنت افزایش ۸۵٫۴۶ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۶۶ سنت افزایش ۸۱٫۹۱ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی هفته گذشته پس از تقویت ارزش دلار در اثر احتمال ادامه افزایش نرخ بهره، حدود ۲ درصد کاهش ارزش داشتند و با این کاهش، ۷ هفته متوالی رشد قیمت نفت متوقف شد.

البته بحران در بخش امکلاک و مستغلات چین بر نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی آشفته این کشور و تقاضا برای نفت افزود.

وارن پترسون، تحلیلگر بانک ING، گفت، ما همچنان برای باقی سال، شاهد یک تراز نفتی فشرده هستیم که نشان می‌دهد، قیمت‌ها هنوز هم فضای بیشتری برای افزایش قیمت دارند.»

قیمت نفت معمولا خلاف جهت دلار حرکت می‌کند، به طوری که هرچه ارزش دلار کمتر شود، خرید نفت برای مالکان ارزهای دیگر ارزان‌تر می‌شود و تقاضا بالا می‌رود.

استفانو گراسو، تحلیلگر بازار در سنگاپور، با استناد به آمارهای اولیه شرکت رهیابی محموله‌های نفتی کپلر گفت، به لحاظ عرضه، صادرات نفت خام اوپک پلاس برای دومین ماه در آگوست کاهش خواهد یافت.

در عین حال،، چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، از ذخایر بی‌سابقه‌ای که در اوایل امسال جمع‌آوری کرده است، استفاده می‌کند زیرا پالایشگاه‌های این کشور خرید خود را پس از کاهش عرضه توسط اوپک پلاس که قیمت‌ها را به بالای ۸۰ دلار رساند، کم کردند.

صادرات عربستان به چین نیز در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن ۳۱ درصد کاهش یافته است درحالی‌که نفت روسیه همچنان نخستین تامین‌کننده نیاز چین است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22265