• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

افزایش ۲۹ درصدی تامین برق صنعت فولاد به رشد موجودی انبار ختم شد

  • کد خبر : 22212
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
افزایش ۲۹ درصدی تامین برق صنعت فولاد به رشد موجودی انبار ختم شد
مدیرعامل یک شرکت فولادی با اشاره به اینکه تعمیرات دوره‌ای به رشد 200 هزار تنی تولید ختم شد، گفت: برق تامین شده برای صنعت فولاد در تابستان 29 درصد بیشتر شده و این مسئله به رشد تولید منجر شد.

پرونده نیوز- مدیرعامل یک شرکت فولادی با اشاره به اینکه تعمیرات دوره‌ای به رشد ۲۰۰ هزار تنی تولید ختم شد، گفت: برق تامین شده برای صنعت فولاد در تابستان ۲۹ درصد بیشتر شده و این مسئله به رشد تولید منجر شد.

امین ابراهیمی در گفت‌وگو،اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره شرایط تولید فولاد خوزستان اظهار داشت: تعمیرات دوره‌ای در تابستان سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته و تا به حال ۲۵۰ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی توسط فولاد خوزستان انجام شده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به تاثیر تعمیرات دوره‌ای در عملکرد فولاد خوزستان گفت: نتیجه این تعمیرات دوره‌ای، افزایش ظرفیت تولید فولاد خوزستان است و این تعمیرات به افزایش ظرفیت ۲۰۰ هزار تنی ختم می‌شود که معادل ۵٫۲ درصد از تولید فولاد خوزستان است.

*بازار فولاد در ایران و جهان دچار رکود است

وی افزود: بازار فولاد، بازار راکدی است و در حوزه بین‌الملل نیز چنین شرایطی داریم و به دلیل افزایش ذخیره‌سازی شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار ترکیه و بازار شرق آسیا هستیم.

ابراهیمی گفت: تصمیم بورس کالا مبنی بر حذف سازوکار بهین‎‌یاب برای شمش فولاد می‌تواند زمینه رونق تولید را فراهم کند.

*افزایش تامین برق صنایع فولاد به رشد موجود انبار ختم شد

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اینکه تولید در فولاد خوزستان بر مبنای تقاضا است، گفت: وزارت نیرو اعلام می‌کند که ۲۹ درصد برق بیشتری به فولادی ها داده و این مسئله به معنای افزایش تولید برای کل صنعت است.

وی ادامه داد: میزان موجود انبار از منبع سامانه جامع تجارت بیانگر افزایش موجودی انبار است و با این شرایط بازار، این تصمیم در راستای فروش تولید انجام شده اثرگذار است.

ابراهیمی تاکید کرد: قطعا با مصوبه حذف سازوکار بهین‌یاب از شمش فولادی شاهد افزایش قیمت در این محصول خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22212