• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

مردم از طریق بانک و بورس در سرمایه‌گذاری اقتصاد شریک هستند

  • کد خبر : 22196
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
مردم از طریق بانک و بورس در سرمایه‌گذاری اقتصاد شریک هستند
عضو هیات مدیره یک بانک گفت: بازار سرمایه هم باید در کنار بانک‌ها به افزایش پس‌انداز ملی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد کمک کند.

پرونده نیوز- عضو هیات مدیره یک بانک گفت: بازار سرمایه هم باید در کنار بانک‌ها به افزایش پس‌انداز ملی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد کمک کند.

مصطفی پرتوافکنان در گفت‌وگو، اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه آیا بنگاه‌داری از سوی بانک‌ها کار درست و یا غلطی است،‌گفت: بنگاه‌داری هم از نوع مذموم و هم از نوع خوب وجود دارد. بنگاه‌داری‌هایی که در راستای پروژه‌محوری زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کنند، مناسب هستند و در این زمینه صندوق‌هایی برای اجرای پروژه‌ها راه‌اندازی شدند، لکن بنگاه‌داری برای خرید و فروش سهام و نفوذ مدیریتی از سوی بانک‌ها به هیچ‌عنوان مورد تائید نیست.

وی گفت: باید بنگاهداری مبتنی بر پروژه‌ محوری باید شکل بگیرد تا بتوانیم در پروژه‌ها مشارکت کرده و یک پروژه را از صفر شروع کرده و به صورت مشارکتی ادامه دهیم و با مشارکت بازار سرمایه علی‌الخصوص بازار پایه، مردم می‌توانند از ارزش افزوده واقعی پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

این کارشناس بانکی در مورد اینکه چگونه می‌توان سرمایه‌های خرد مردم را در اقتصاد به‌کار گرفت،‌ گفت: به‌کارگیری سرمایه‌های اندک از طریق مشارکت در پروژه‌ها هم از طریق بازار پول و هم بازار سرمایه با روش‌های موجود امکان‌پذیر است.

وی گفت:‌ برخی از پروژه‌ها بزرگ مقیاس و برخی پروژه‌ها کوچک و متوسط هستند که با سرمایه‌های خرد و تجمیع شده مردم اجرا می‌شوند، بنابراین مردم هم به شکل مستقیم و هم به‌طور غیرمستقیم از طریق بانک و بورس در توسعه کشور سهیم هستند.

این کارشناس بانکی گفت: خاصیت بانکداری، واسطه‌گری پولی است که وجوه مردم را جمع‌آوری کرده و با تجمیع آن از طریق سرمایه‌گذاران و یا مستقیم توسط بانک‌ها در چارچوب قانون در اقتصاد تزریق می‌کنند.

عضو هیئت مدیره بانک سپه در مورد مولدسازی دارایی‌ها گفت: زمین موسوم به سپه‌شهر متعلق به این بانک حدود ۳۲ هکتار وسعت دارد که در شهر تهران واقع شده است. قبلاً یک معارض برای آن پیدا شده بود که رفع معارض شد و در تعامل با شهرداری اقدامات لازم برای اخذ مجوز انجام شد و آن را به هیأت مولدسازی دارایی‌های دولت معرفی کردیم. در این زمینه بانک سپه پیش‌قدم شد تا این پروژه ملی در تهران در راستای مولدسازی دارایی‌ها کلید بخورد.

وی گفت: حتی وزارت اقتصاد از بانک سپه در زمینه معرفی دارایی‌های خود در سامانه مولدسازی تقدیر کرد که این ملک به صورت کاربری مسکونی، تجاری و خدماتی مجوز می‌گیرد و در فرآیند مولدسازی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22196