• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

محدودیتی برای توزیع کیت‌های استاندارد غربالگری وجود ندارد

  • کد خبر : 22149
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
محدودیتی برای توزیع کیت‌های استاندارد غربالگری وجود ندارد
سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به برخی اخبار در فضای مجازی درباره کیت‌های غربالگری جنین، گفت: هیچ محدودیت جدیدی برای تولید و توزیع کیت‌های غربالگری جنین ایجاد نشده و استانداردهایی که پیش از این به منظور کنترل کیفی کیت‌ها اعمال می‌شد، کماکان رعایت می‌شود.

پرونده نیوز- سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به برخی اخبار در فضای مجازی درباره کیت‌های غربالگری جنین، گفت: هیچ محدودیت جدیدی برای تولید و توزیع کیت‌های غربالگری جنین ایجاد نشده و استانداردهایی که پیش از این به منظور کنترل کیفی کیت‌ها اعمال می‌شد، کماکان رعایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، پدرام پاک آیین گفت: نظارت بر کیفیت و استاندارد بودن کیت‌های غربالگری جنین وظیفه سازمان غذا و داروست تا کیت‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بیشترین دقت و کمترین خطا را داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که از نظر وزارت بهداشت، غربالگری جنین با رعایت استانداردها ممنوع نیست؛ ادامه داد: غربالگری مطابق قانون و نظر متخصصان استانداردسازی شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، پاک آیین افزود: در حال حاضر کیت‌های تشخیصی غربالگری با دقت کافی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و کماکان برای کمک به سلامت مادر و جنین، از توزیع کیت های غیر استاندارد و غیر دقیق جلوگیری می شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22149