• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
در پاسخ به تذکری

قالیباف: مجلس اجرای قانون بودجه را پیگیری می‌کند

  • کد خبر : 21942
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
قالیباف: مجلس اجرای قانون بودجه را پیگیری می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ساری، به کمیسیون برنامه و بودجه ماموریت داد تا عدم انتشار قانون بودجه و ارائه گزارش‌های مرتبط با تبصره ۲۰ قانون بودجه را پیگیری کرده و گزارش آن را به صحن مجلس شورای اسلامی بیاورد.

پرونده نیوز- رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ساری، به کمیسیون برنامه و بودجه ماموریت داد تا عدم انتشار قانون بودجه و ارائه گزارش‌های مرتبط با تبصره ۲۰ قانون بودجه را پیگیری کرده و گزارش آن را به صحن مجلس شورای اسلامی بیاورد.

به گزارش ایسنا، علی بابایی کارنامی در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی و شستا متعلق به کل ملت ایران است، قرار بود برای استقرار عدالت اجتماعی از ظرفیت منابع صندوق‌های بازنشستگی برای سرمایه‌ گذاری در مناطق مختلف کشور استفاده شود اما از ظرفیت‌های شستا و صندوق‌های بازنشستگی در مناطق شمالی هیچ استفاده‌ای نشده است و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر مجمع نمایندگان استان‌های شمالی تاکنون اتفاقی رخ نداده است.

نماینده ساری در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر قرار بود برای اداره بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه این نهاد از ظرفیت کارگران نیز استفاده شود اما تاکنون این نگاه وجود نداشته است. همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۱۴۰۲ دیده شده است اما تاکنون اقدامی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری صورت نگرفته است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر  نماینده ساری بیان کرد: بنده از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهم که از سازمان برنامه این موضوع را پیگیری کنند، گویا قانون بودجه انتشار پیدا نکرده است. گزارش‌هایی که براساس تبصره ۲۰ نیز باید ارائه می‌شد هنوز انجام نشده است بنده تقاضا دارم که کمیسیون برنامه این دو موضوع را دنبال کنند تا اجرای قانون بودجه پیگیری شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=21942