• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

۳ دلیلی که قیمت ارز و سکه را در بازار کاهشی کرد

  • کد خبر : 21814
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
۳ دلیلی که قیمت ارز و سکه را در بازار کاهشی کرد
کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش ریسک‌های سیاسی، قدرت‌نمایی بازار‌ساز و کاهش نسبی سطح تقاضا از جمله دلایل ریزش قیمت ها در بازار ارز و سکه طی هفته گذشته بوده است.

پرونده نیوز- کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش ریسک‌های سیاسی، قدرت‌نمایی بازار‌ساز و کاهش نسبی سطح تقاضا از جمله دلایل ریزش قیمت ها در بازار ارز و سکه طی هفته گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار ارز روند کاهشی به خود گرفته است و بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در هفته گذشته حکایت از آن دارد که قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تا ۴۹ هزار ۳۰۰ تومان با کاهش تقاضا روبه‌رو شده است.

قیمت‌ها در بازار ارز و بازار سکه به آرامی نزولی شده است؛ گفته می‌شود کنترل بازارساز در بازار ارز و افزایش عرضه، نرخ دلار را کاهشی کرده است. روند نزولی حباب سکه و دلار تایید می‌کند که انتظارات از بازار ارز و سکه نزولی است.‌

در چنین شرایطی که خریدار در بازار نیست و بازارساز با اطمینان قیمت‌ها را کنترل می‌کند و در یک روند ملایم نزولی قرار داده، این مسأله مطرح می‌شود که آیا خبری در راه است که بازارساز با اطمینان از آن نرخ ارز را کنترل کرده است؟ آن‌هم خبری که مطابق با انتظارات معامله‌گران بتواند قیمت دلار را به سمت حمایت‌های کلیدی پایین‌تر سوق دهد.

 اقدام بازارساز از ناحیه درهم برای کنترل نرخ دلار

از نظر فعالان بازار ارز ، یکی از عواملی که به عنوان سرعت‌گیر در مسیر نوسانات قیمت دلار در تهران عمل کرد، ثبات نسبی نرخ حواله درهم امارات و قیمت دلار هرات بود.

دسته‌ای از تحلیلگران با اشاره به کاهش حباب درهم می‌گویند احتمالا بازارساز از قسمت نرخ حواله درهم برای ثبات در نرخ های ارز استفاده کرده است.

چرا بازار ارز ریزشی شد؟

از سوی دیگر، طی هفته گذشته سایه اخبار سیاسی بر بازار دلار کمرنگ نشد و همین امر موجب شد ریسک‌های سیاسی در بین معامله‌گران بازار ارز کم شود. سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی و توافقات انجام شده در این سفر، یکی از دلایل معامله گران برای عدم ورود به بازار ارز بوده است.

دلار تا کجا افت می کند؟

در هفته گذشته دلار با برخورد به حمایت خط روند صعودی خود متوقف شده و با حمایت مواجه شد، ولی بررسی نمودار دلار نشان می‌دهد که دلار حمایت ابرکومو را از دست داده است.

اسکناس آمریکایی در هفته گذشته به خط روند صعودی خود که از آذرماه پارسال بالای آن معامله می‌شد، برخورد کرد و کمی افزایش یافت؛ اگرچه دلار تاکنون توانسته خط روند صعودی بلندمدت خود را حفظ کند، ولی حمایت پایینی ابرکومو را از دست داد که نشان می دهد اگر دلار نتواند به بالای حمایت ابرکومو برگردد، کار برای افزایش نرخ دلار سخت می شود و می تواند روند نزولی به سمت کانال ۴۸ هزار تومانی ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=21814

برچسب ها