• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

فروش پوشاک قاچاق در روز روشن/ دستگاه های نظارتی نمی‌خواهند ببینند

  • کد خبر : 21396
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
فروش پوشاک قاچاق در روز روشن/ دستگاه های نظارتی نمی‌خواهند ببینند
یک عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه کسی با قاچاق پوشاک هیچ کاری ندارد و آنها در روز روشن و حتی به صورت هوایی کالاها را وارد کشور می‌کنند، گفت: برخی از این کالاها حتی بازیافتی و اجازه ورود به هیچ کشوری را ندارند.

به گزارش پرونده نیوز ، مجید افتخاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از افزایش روزانه فروش پوشاک قاچاق در کشور، اظهار داشت: دست فروشی‌ها، مزون‌های خانگی، برندهای داخلی زیرزمینی و برندهای خارجی که زمان فعالیت آنها در کشور به اتمام رسیده به راحتی اقدام به فروش پوشاک قاچاق می‌کنند و هیچ نظارتی در مبدا و نه توزیع کالا وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه فعلاً برخورد جدی با کالاهای قاچاق موکول به تصویب تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا شده است، افزود: براساس این تبصره خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند به صورت تجاری مانند فرآورده‌های نفتی و دارویی خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب و مرتکب علاوه بر ضبط کالای مزبور حسب مورد به حداقل جریمه نقدی مقرر در این ماده محکوم می‌شود. دولت مکلف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون دستورالعمل موردنیاز را تصویب نماید.

* کالای قاچاق نفس تولیدکننده داخلی را گرفت/ تولید داخل به ۳۰ درصد ظرفیت رسید

این عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با تاکید براینکه کسی با قاچاق پوشاک هیچ کاری ندارد و آنها در روز روشن و حتی به صورت هوایی کالاها را وارد کشور می‌کنند، تصریح کرد: عمده این کالاها بنجل و از ترکیه یا بنگلادش وارد کشور می‌شود. برخی از این کالاها حتی بازیافتی است و اجازه ورود به هیچ کشوری را ندارد. حتی برخی از این کالاها زدگی داشته و فاقد استاندارد است. به نحوی که مصرف کننده در استفاده از آنها دچار مشکل خواهد شد با این اوضاع هیچ برخوردی با آنها نمی‌شود.

افتخاری با تاکید براینکه امروز تولیدکننده داخلی با ۳۰ درصد ظرفیت آن هم با مشقت بسیار در حال تولید است، گفت: تولیدکننده ایرانی باید هزینه‌های بسیار بالای تامین مواد اولیه مالیات و گمرکات را پرداخت کند از آن طرف قاچاقچی به راحتی کالا را وارد کشور کرده و حتی با جسارت تمام در بازار به فروش می‌رساند. در این شرایط طبیعی است که خلا بازار توسط کالاهای قاچاق تامین و تولیدکننده داخلی برای فروش محصولات خود از کالاهای قاچاق عقب بماند

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=21396