• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
4

جابه جایی حدود یک میلیون مسافر از پایانه مرزی رازی

  • کد خبر : 21363
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
جابه جایی حدود یک میلیون مسافر از پایانه مرزی رازی
وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری از پایانه مرزی رازی در استان آذربایجان غربی امکان جابه جایی حدود یک میلیون مسافر از این پایانه وجود دارد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد بذرپاش گفت: برای افتتاح چند پروژه ترانزیتی، عمرانی و مسکونی امروز به استان آذربایجان غربی سفر کرده ایم. در جریان این سفر افتتاح پایانه مرزی رازی داشته ایم. با توجه به آنکه این استان با سه کشور ترکیه، عراق و آذربایجان هم مرز است، فرصت‌های ترانزیتی بسیاری را از طریق این استان می‌توانیم برای کشور به دست بیاوریم.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، ۵ پایانه مرزی رازی، ترمرچین، بازرگان، سرو، پیرانشهر را داریم و امروز پایانه مرزی رازی بخش مسافری آن به بهره برداری رسید. در مرحله بعدی ظرفیت تجاری آن را فعال می کنیم تا به صورت ۲۴ ساعته اقدام به ارائه خدمات کند.

او می‌گوید: ۴ پایانه به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است و یک همکاری و تعامل بسیار خوبی با استانداران در این بخش داریم تا ارائه خدمت را حداکثری کنیم.

بذرپاش گفت: مسیر‌های مواصلاتی ۴ پایانه مرزی نیاز به تکمیل شدن دارد از جمله دو مسیر ۴ بانده شدن، تعریض و بهسازی و روکش آسفالت نیاز دارد که تمامی آن‌ها به پیمانکاران واگذار شده است. با دستور رئیس جمهور ۷ هزار میلیارد تومان برای راه‌های استان تدارک دیده و در بخش‌های مختلف کار شده است.

وزیر راه وشهرسازی افزود: امروز ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی به بهره برداری رسید که بخشی از آن‌ها در قالب این طرح بوده است.

او گفت: استان آذربایجان غربی منطقه راهبردی کریدور شمال به جنوب است غرب کریدور از مرز بازرگان آغاز شده و به بندر امام خمینی در خلیج فارس می‌رسد. ۱۵۲۰ کیلومتر مسیر کریدور‌ها است و یک سوم این کریدور در این استان است که ۸۰ درصد آن به اتمام رسیده است. بنا داریم ۲۰ درصد باقی مانده را تا پایان دولت به اتمام برسانیم.

بذرپاش گفت: ظرفیت ترانزیتی بالا در این پایانه است و می تواند فرصت زیادی در حوزه تجارت فراهم کند. تردد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی این استان ثبت شده که حدود یک میلیون مسافر تنها از پایانه مرزی رازی است.

او افزود: با توجه به هدف گذاری ایران با کشور ترکیه در خصوص تجارت ۳۰ میلیارد دلاری، باید بتوانیم مرز‌های این استان را تکمیل کنیم تا در حوزه تجاری و باری جابه جایی کالا‌ها را داشته باشیم.

وزیر راه وشهرسازی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن هم گفت: امروز ۱۲۰۰ واحد مسکونی تحویل داده می‌شود و در استان به جز دو شهر در سایر شهر‌ها تامین زمین صورت گرفته و در برخی از شهر‌ها که به صورت کوهستانی بود در حال تلاش برای تامین زمین هستیم. تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: ویلایی سازی در حال آماده سازی است و تعدای از واحد‌های ویلایی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. در روستا‌ها به صورت ویلایی در حال ساخت است و در شهر‌ها به صورت تراکم پایین پروژه‌ها در حال کار است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=21363