• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

مسکن مهر پروژه ماندگار دولت نهم و دهم /مشکلات فعلی این پروژه مربوط به دولت روحانی است

  • کد خبر : 21318
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
مسکن مهر پروژه ماندگار دولت نهم و دهم /مشکلات فعلی این پروژه مربوط به دولت روحانی است
یک کارشناس اقتصادی گفت :مسکن مهر پروژه ماندگار دولت نهم و دهم بود و مشکلات فعلی این پروژه مربوط به دولت روحانی است.

خشایار نادی در گفتگو با پرونده نیوز اظهار کرد: مسکن مهر که از یادگارهای ماندگار سال ۱۳۸۷ دولت نهم بود، پروژه های ماندگار می تواند لقب بگیرد. کسانی که حتی تصور  نمی کردند که خانه‌دار شوند، صاحب مسکن شدند.

وی در خصوص مسکن مهر در دولت نهم و دهم تاکید کرد: در دولت نهم و دهم، حدود چهار میلیون و دویست ساختمان ساخته شد، حمایتهای رئیس دولت وقت و  وزیر راه و شهرسازی و پیگیری آن ها در پروژه ها، که به جد مسکن مهر را پیگیری می کردند که پروژه‌ها را به نحو احسن انجام شود.

این کارشناس اقتصاد در خصوص مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم بیان کرد: این دولت بحث مسکن مهر را سیاسی کردند و اظهار کردند ما قبول نداریم، وزیر راه و شهرسازی وقت هم گفت که مسکن مهر را قبول نداریم، طرح خوبی نیست کوچک است.

وی در باره طرح های دولت روحانی برای مسکن افزود: آنها گفتند مسکن ۲۵ متری میسازیم، بعد مسکن اجتماعی مطرح کردند، و طرح آن را دادند اما هیچکدام اجرایی و انجام نشد، طرح مسکن اقدام ملی را مطرح کردند، عده ای هم ثبت نام کردند، اما هزینه ای که از مردم دریافت کردند، زیاد بود، خیلی ها نتوانستند، گفتند ما توانایی آن را ندارد داریم.

نادی در خصوص تفاوت مسکن مهر با طرح های دولت روحانی تاکید کرد: درصورتی که در مسکن مهر با کمترین قیمت، به این صورت که یک بخش را خود افراد و بخشی را با وام ۴ درصد به آنها دادند تا بسیاری از افراد صاحب خانه شده و در آنجا مستقر شدند، در تهران، پرند، پردیس و شهرهای دیگر کشور بسیاری از افراد خانه دار شدند و جالب است که دولت یازدهم و دوازدهم اعتقاد به آن نداشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با اینکه دولت روحانی به مسکن مهر بی توجه بود، معاون وزیر شهرسازی وقت، دکتر مازیار حسینی در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸  مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم انجام داده بود که اشاره کرد، دفتر اسکان بشر در سازمان ملل ساخت مسکن مهر را جزو تجربه منحصر به فرد و قابل انتقال به مجامع بین‌المللی اعلام کرده است؛ این اعتراف خود آقایان است،  کوتاهی و ترک فعل های شان باعث شد بخش مهم مشکلات مسکن مهر مربوط به آن دوره باشد که به مسکن مهر بی مهری کردند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=21318